Naučnici došli do važnog otkrića o dinosaurusima

Fosili malog tiranosaurusa nedavno otkriveni u Juti pomažu paleontolozima da popune prazninu od 70 miliona godina u usponu tiranosaurusa do vrhunskih predatora, rekli su naučnici.

Dinosaurus - Nationalgeographic.rs/

Lagan i vrlo brz “Moros intrepidus”, čije ime znači “glasnik propasti”, živio je prije otprilike 96 miliona godina i najstarija je vrsta tiranosaurusa iz razdoblja krede koja je dosad otkrivena u Sjevernoj Americi.

Paleontolozi vjeruju da je relativno mali dinosaurus, sa zadnjim nogama od 1,2 metra i težak oko 78 kilograma, veza između primitivnih tiranosaurusa srednje veličine iz razdoblja jure (prije oko 150 miliona godina) i dominantnih tiranosaurusa reks iz krede (prije otprilike 81 miliona godina).

Tiranosaurusi su vladali 15 miliona godina, što je dovelo do izumiranja krajem krede, ali nije uvijek bilo tako“, rekla je Lindzi Zano sa Državnog univerziteta Severne Karoline, autorka rada koji opisuje istraživanje objavljeno u stručnom časopisu “Communications Biology”.

Rano u svojoj evoluciji tiranosaurusi su živjeli u sjenci starijih vrsta (dinosaurusa) kao što su alosauri, koji su tada već bili na vrhu lanca ishrane“, kazala je ona.

Kada i kako brzo su tiranosaurusi postali vrhunski predatori dugo je vremena frustriralo naučnike.

Sada znamo da im je trebalo manje od 15 miliona godina da zavladaju“, kazala je naučnica, javlja “Hina”.