ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma

Naučnici dokazali: Najbrži način da popravite samopouzdanje!

Od 125 učesnika u eksperimentu, 56 posto njih izjavilo je da im je bilo lakše.

Djevojka - Stil.kurir.rs

Znate kako nas stalno podsjećaju koliko je važan jezik tijela kad se upoznajemo sa nekim? Pa, novo istraživanje pokazalo je da držanje ne utiče samo na to kako će nas drugi doživjeti, već i na to kako mi sami sebe doživljavamo, piše “Mondo“.

U studiji objavljenoj u stručnom časopisu “NeuroRegulation” navode se rezultati istraživanja koje je pokazalo da studenti imaju više samopouzdanja i osjećaju se slobodnije u rješavanju jednostavnih matematičkih zadataka kada stoje pravo.

Od 125 učesnika u eksperimentu, 56 posto njih izjavilo je da im je bilo lakše da riješe zadatke sa oduzimanjem “napamet” (bez papira i olovke, dakle) kad su sjedeli pravo, vodeći računa o držanju, nego kad su sjedeli zavaljeni u stolici.

Detaljnija analiza pokazala je da se ovo naročito odnosi na studente koji su u prethodno popunjenom upitniku naveli da “nisu naročito dobri u matematici”, kaže dr Erik Peper sa Univerziteta u San Francisku koji je vodio istraživanje, prenosi “MentalFloss”.

“Za osobe koje se generalno unervoze kad treba da se bave bilo čime što ima veze sa matematikom, držanje tijela pravilo je značajnu razliku”, navodi se u studiji. “Pogrbljen položaj dodatno pogoršava stanje, osoba se ‘zatvori’ i mozak slabije radi. Kad nam je držanje loše, ne razmišljamo tako jasno”, kaže dr Peper.

Naučnici misle da se ovo dešava jer je pogrbljen stav “defanzivna poza” koja može biti okidač za prisjećanje neprijatnih događaja iz prošlosti, na koje su anksiozni ljudi generalno osjetljiviji.

Ovaj eksperiment je pokazao da držanje tijela utiče na to kako se ispitanici osjećaju u vezi sa rješavanjem matematičkih zadataka, a ne na samo izvođenje operacija, ali, definitivno je zaključeno da dobro držanje, pravih leđa, može ljudima da pomogne kad polažu ispite ili su, na primjer, na razgovoru za posao.

Dobro držanje podiže samopouzdanje, ispostavilo se, a ima i niz pozitivnih efekata po zdravlje, kad stojimo ili sjedimo pravo, čuvamo zglobove, mišiće i ligamente.

Loše, pogrbljeno držanje povezano je sa povišenim rizikom od tenzionih glavobolja, bolova u leđima, smanjenog kapaciteta pluća, problema sa varenjem…

Sljedeći put kad se unervozite ili vam “prorade” nesigurnosti i strahovi, gore glavu i – ispravite se!