ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma

TAJANSTVENI TRAGOVI NA DNU MORA: Morski biolozi u panici zbog mogućeg objašnjenja

Tim mornarskih biologa sa Sveučilišta u Southamptonu (UK) objavilo je zanimljivo otkriće. Naime, četiri kilometra ispod površine mora, pronašli su tajanstvene tragove na oceanskom podu. Iako još nisu potvrdili, te otiske su mogli napraviti kitovi. Ako se to potvrdi od strane znanstvenika, onda je to rekord

dno mora-Photolib Noaa

Odakle dolaze ovi tajanstveni tragove u regiji Tihog oceana? U 2015. godini RRS James Cook, morski istraživački brod, posjetio je područje prije moguće ekstrakcije, kako bi zabilježio vrste koje se razvijaju u vodi ispod. Analizom morskog dna istraživači su naišli na niz tragova duži od dva metra. To se nije moglo pripisati ljudima, i činilo se previše dubokim da su ih stvorili ribe.

“Daljnja analiza pokazala je da depresije nisu slučajno raspoređene ili izolirane, već su stvarale krivulje ili tragove”, navodi dr. Leigh Marsh, glavni istraživač. Slični tragovi pronađene su i drugdje drugdje u svijetu, a pripisuju se kitovima. Ako je to slučaj, to bi bio rekord za morskog sisavca. Postojeći rekord su dva Cuvierova kljunata kita, promatrana na gotovo 3000 metara ispod površine 2014. godine, piše “TheTalkingDemocrat“.

Poznati kitovi ili spermija znaju loviti vrlo duboko ispod površine oceana ili izbjeći određene grabežljivce poput kitova ubojica. Ali mogu li učiniti nešto drugo? U plićim vodama, poznato je da neke vrste kitova utrljaju na dnu oceana, na primjer kako bi uklonili mrtvu kožu. Može li se to ponašanje promatrati iu dubokim vodama i objasniti ove tajanstvene tragove?

“Poput mnogih otkrića u istraživanju oceana, ovi su rezultati potpuno neplanirani i rezultat su primjene novih tehnologija. Sljedeći korak će biti pružiti još uvjerljivije dokaze da su ti kitovi temelj tih tragova, kaže istraživač. Nadamo se da ćemo u budućnosti moći uzimati uzorke sedimenata na stazama kako bismo vidjeli jesu li stanice kože kože prisutne ili ne”.