Detektor bogatstva – U Australiji zlato raste na drveću (VIDEO)

Australijski istraživači tvrde da su pronašli krajnje neobičan pokazatelj prisustva zlata na velikim dubinama: sićušne tragove na lišću eukaliptusa čiji korijeni sežu do zlatih žila, duboko u utrobi zemlje.

No image - Haber.ba

Zlato raste i na drveću (Foto: Screenshot)

Ovo otkriće moglo bi da pomogne istraživačima u doba kada su se nova nalazišta zlata prepolovila, a cijena ovog dragocjenog metala skočila u nebo, ističe se u studiji objavljenoj u magazinu “Nature Communications”.

“Veza između rasta vegetacije i zlatnih depozita mogla bi da pomogne u razvoju novih tehnika ekploatacije minerala”, navode naučnici.

U potrazi za vodom, stabla eukaliptusa koja rastu u sušnim predjelima mogu da pružaju svoje korijene jako duboko u zemlju, prodirući čak i u slojeve bogate zlatnim naslagama gdje crpeći vodu apsorbuju mikroskopske čestice metala.

Tim australijskih naučnika tvrdi da biljka može da kroz korijen apsorbuje zlato koje, potom, putuje kroz stablo sve do lišća.

Australijski istraživači su proučavali stabla eukaliptusa koja rastu na dva nalazišta zlata u južnoj i zapadnoj Australiji, koristeće rendgenske snimke lišća, granja, kore i tla.

Stabla eukapliptusa, koja mogu da porastu i do 10 metara u visinu, imaju neobično razvijen sistem korijenja koji seže i do 40 metara dubine. Naučnici su uspjeli da zabilježe jako male koncentracije zlata i to isključivo na lišću na najvišim dijelovima biljke.

“Zlato je vjerovatno toksično za biljku, zato ga ona šalje u svoje ekstremitete, poput lišća”, navode stručnjaci, dodajući da bi njihovo otkriće moglo da dovede do novih, uspješnih tehnika vađenja zlata i pomogne da se održi kontinuitet zaliha.

Inače, prema podacima Svjetskog vijeća za zlato (WGC), od početka civilizacije iz zemlje je izvađeno više od 174.000 tona zlata. Godine 2011, Američki geološki zavod procijenio je rezerve zlata u svijetu na 51.000 tona.

Cijena žutog metala porasla je za 482 posto u periodu od decembra 2000. do marta ove godine. Čak 60 posto zlata biva pretvoreno u nakit, ali dragocjeni metal služi, takođe, i kao važna komponenta u elektronskoj industriji i medicinskoj tehnologiji, posebno u liječenju raka.

(tanjug)