Sve je naopako – Kepler otkrio "bizaran" solarni sistem

NASA-ina svemirska letjelica Kepler otkrila je ''nakrivljeni'' solarni sistem. U pitanju je otkriće koje nam daje tragove u vezi sa tim kako su neke planete dospjele u orbite svojih zvijezda saputanjama koje nisu u liniji sa zvijezdinim ekvatorom.

No image - Haber.ba

"Bizaran" solarni sistem (Foto: Ilustracija)

Planete Zemljinog solarnog sistema formirane su iz ravnog diska gasa i prašine koji se okretao oko Sunčevog ekvatora, tako da su sve one započete u istoj ravni.

Zemljina orbita pravi ugao od svega 7.2 stepena kada posmatramo ravan ekvatora Sunca.

Astronomi su prije pet godina bili šokirani kada su otkrili planete koje orbitiraju pod oštrim uglovima u odnosu na ekvatore njihovih zvijezda.

Pojedine planete čak su se kretale unazad u odnosu na njihova sunca – orbitirale su u suprotnom smjeru od rotacije zvijezde.

Međutim, niko do sada nije vidio nepravilno raspoređen solarni sistem do sada.

“U pitanju je fascinantno otkriće. To je priroda, mi posmatramo i pronalazimo nevjerovatne stvari”, izjavio je Amauri Tiyo, astronom sa Instituta za tehnologiju na Cambridgeu.

(b92)