"Usamljena" – Otkrivena planeta koja lebdi svemirom!

Astronomi su objavili da su van sučevog sistema pronašli usamljenu planetu koja ne kruži ni oko jedne zvijezde. Velika gasna egzoplaneta, nazvana PSO J318.5-22, udaljena je svega 80 svjetlosnih godina od Zemlje i ima masu šest puta veću od Jupitera.

No image - Haber.ba

Planeta koja lebdi svemirom (Foto: NASA)

Pretpostavlja se da je ova “lebdeća planeta” nastala prije 12 miliona godina i smatra se novorođenčetom među parnjacima.

“Do sada nismo vidjeli nebesko tijelo koje slobodno lebdi u svemiru, a da ovako izgleda. Ima sve karakteristike mladih planeta pronađenih oko drugih zvijezda, ali lebdi potpuno sama. Često sam se pitao da li takva usamljena tijela postoje, a sada znamo do postoje”, kazao je vođa istraživačkog tima Michael Liu iz Astronomskog instituta Havajskog univerziteta u Manoi.

Istraživači, čiji je rad objavljen u magazinu “Astrophysical Journal Letters”, identifikovali su planetu koristeći teleskop Pan-STARRS 1 koji se nalazi na vulkanu Haleakala na havajskom ostrvu Maui.

(blic)