ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
Nauka

ZAŠTO SVAKI MUŠKARAC TREBA JESTI VIŠE ŽUMANJAKA

Smrt omletima od bjelanjaka! Imaju grozan okus, a izbacivanjem žumanjaka, uskraćujte sebi esencijalne hranjive tvari. I ne brinite za holesterol.

Žumanjak - Dnevno.hr

“Smanjen unos holesterola iz hrane je gotovo nebitan kada je riječ o zdravom nivou holesterola u krvi i zdravlju srca”, kaže dr. Donald K. Layman, profesor nauka o hrani i ljudske prehrane na Univerzitetu Illinois, piše “Menshealth“…

Decenijama je većina toga što su naučnici znali o prevenciji bolesti srca sezala iz Framinghamove studije iz 1940-ih, koja je povezivala visok nivo holesterola u krvi s većim rizikom od obolijevanja od bolesti srca i srčanog udara.

Dakle pri pokušaju da se smanji nivo holesterola u krvi, medicinari su predložili da se smanji unos hrane bogate holesterolom, poput cijelih jaja.

Ali ovako stvari stoje: “Manje od polovine učesnika studije sa srčanim problemima je imalo visok nivo holesterola u krvi”, kaže Laymann.

“Holesterol iz hrane jedva da pomiče iglu koja pokazuje nivo holesterola u krvi – osim kod ljudi koji ga ne mogu probaviti”, kaže dr. Patricia Vassallo, kardiologica u Northwestern Memorial bolnici.

Kako biste na prirodan način popravili nivo holesterola u krvi, trebali biste prestati unositi trans masti, unostiti više omega-3 masnih kiselina i više vlakana, prema klinici Mayo. Na žalost svih ljubitelja jaja, tek u 2015. je objavljeno da nema potrebe sa smanjenim unosom jaja kao biste snizili nivo holesterola u krvi.

Ako ste zdravi ne morate jesti holesterol. Vaša jetra će nadoknaditi sav manjak holesterola iz prehrane. Ali, nema posebnog razloga zašto ga ne biste jeli – pogotovo kada je riječ o žumanjcima.

“Na kraju krajeva, jaja su br. 1 među prirodnim izvorima proteina, a to znači da vaše tijelo može bolje apsorbovati protein iz jaja nego iz ostale hrane”, kaže Patton.

Cijelo jaje sadrži oko 6 do 7 grama proteina, zavisno od njegove veličine. (tako je: i žumanjci sadrže protein.)

U međuvremenu, istraživanje britanskog Univerziteta Surrey pokazalo je kako jaja imaju najmanji omjer kalorija, s obzirom na hranjivosti koju pružaju, od bilo koje druge hrane. Žumanjci su posebno bogati fosforom, cinkom, vitaminima B grupe, kolinom i antioksidansima.

Svi ovi nutrijenti zajedno pružaju više energije, smanjuju broj upala, olakšavaju mršavljenje, dobivanje mišićne mase i pametniji mozak.

U stvari, u studiji časopisa American Heart Journal, provedenoj među ljudima koji već boluju od bolesti srca, čak su i tri jaja dnevno bila u redu.

Sada brzo u kuhinju i smućkajte jaja za omlet!


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh