Pronađena zvijezda slična Suncu koja “guta” planete

Naučnici su otkrili zvijezdu sličnu Suncu, koja je od Zemlje udaljena 300 svjetlosnih godina, a koja ”proždire” okolne planete, javlja Andolu Agency (AA).

HIP 68468 - Wccftech.com

Advertisements

Istraživanje je objavljeno u časopisu ”Astronomy and Astrophysics”. Ističe se da je riječ o zvijezdi HIP 68468 za koju se pretpostavlja da je stara šest milijardi godina.

”To ne znači da će Sunce u skoroj budućnosti pojesti Zemlju”, naglasio je član međunarodnog istraživačkog tima, Jacob Bean, koji je zaposlen na Univerzitetu u Chicagu.

Debra Ficher, sa Univerziteta Yale istakla je kako otkriće omogućava poimanje oblikovanje planetarnih sistema.

Istraživači su u opservatoriji La Silla, u Čileu, u orbiti zvijezde HIP 68468 otkrili još dvije planete, jedna je za 50 posto veća od Neptuna, a druga je tri puta veća od Zemlje.

Pomenute dvije planete vrlo vjerovatno su povučene sa vanjskog dijela sistema prema unutrašnjosti. Također, naučnici smatraju da su druge planete u sistemu ili odbačene od strane HIP 68468 ili su ”progutane”.

Zvijezda HIP 68468 sadrži četiri puta više litijuma nego druge zvijezde iste starosti.