Zdravlje

OD VAŠE KRVNE GRUPE ZAVISI DA LI ĆETE IMATI LAKŠE ILI TEŽE OBOLJENJE KORONE: Naučnici otkrili ko su najugroženiji!

Ovo pitanje muči ljekare i naučnike koji pokušavaju da spasu što više života i da stanu na kraj pošasti koja je pogodila cijeli svijet.

Genetičari su zavirili u naš DNK kako bi našli odgovor na pitanje kako to da koronavirus djeluje tako što kod različitih ljudi ima širok dijapazon simptoma.

Naime, jedna studija evropskih naučnika našla je snažnu vezu između genetskih varijacija i bolesti kovid-19, koju izaziva koronavirus. Varijacije u dve tačke u ljudskom genomu povezane su sa povećanim rizikom po respiratorni sistem.

Jedna od ovih tačaka uključuje i gen koji određuje našu krvnu grupu. Ljudi sa krvnom grupom “A” imaju 50 odsto veće šanse da završe na respiratoru,piše Alo.

Genetičari se nadaju da bi i DNK test mogao da identifikuje pacijente kojima će biti neophodna agresivnija terapija. Ukoliko bi se našao tačan razlog zbog čega pojedini geni povećavaju rizik od teških oboljenja, to bi moglo da pomogne i tvorcima novih lijekova.

Ovo nije prvi put da se krvna grupa “A” pojavila u istraživanjima i da je označena kao potencijalno rizična. Kineski naučnici takođe su pronašli da pacijenti sa tom krvnom grupom imaju veće šanse da razviju ozbiljniji oblik kovida-19, ali niko ne zna zašto je to tako, piše “The New York Times”.