Zdravlje

NEDOSTATAK SNA IZAZIVA GOJAZNOST: Evo zašto je sve važno dobro se naspavati

Procjenjuje se da današnje stanovništvo svaku noć spava u prosjeku sat vremena manje nego što je neophodno.

Spavanje - Vijesti.me

Advertisements

To može izgledati zanemarljivo, ali nekada se u svijetu medicine smatralo da je to samo jedan poremećaj zvani nesanica, ali danas se govori o 17 različitih poremećaja sna. Postoji mnogo uzroka za koje se smatra da je ona samo simptom nekog drugog problema.

Spavanje se dijeli na dvije faze: REM i NREM, koja se dalje dijeli na četiri etape. Treća i četvrta etapa su etape najdubljeg sna.

Tokom tog perioda tijelo se regeneriše i obnavlja. Osjećat ćemo se umorno, bezvoljno ili čak depresivno ako nismo prethodne noći prošli kroz etapu dubljeg sna. Sve se završava REM fazom, fazom sanjanja. A one su veoma važne za mentalno zdravlje.

U ovoj fazi mozak pretražuje uskladištene informacije u kratkotrajnoj memoriji, briše nepotrebne, a poželjne zadržava u dubljoj memoriji. San, takođe, doprinosi i zdravom imunom sistemu.

Koliko, u stvari, spavamo

U užurbanom danu, kada nam je i 24 sata malo da završimo sve obaveze, mora se ozbiljnije shvatati problem sna. Većina ljudi misli da mogu da se izvuku sa manje sna, ali oni ipak kasnije plaćaju posljedice.

Ljudi koji su dobro ispavani bolje rade i nisu nervozni. Svakom od nas u prosjeku je potrebno osam sati sna dnevno. Zaposlen čovjek tokom radnih dana spava 6,9 sati i 7,5 sati vikendom. Interesantno je da se prije pojave sijalica, u 19. vijeku, spavalo oko 10 sati.

Nedostatak sna izaziva nesreće

U svijetu su urađeni brojni eksperimenti prema kojima se nesreće povezane se pospanošću češće događaju ljudima koji imaju poremećaje spavanja i radnicima koji često mijenjaju radne smjene.

Ovo se odnosi na ljekare, vozače kamiona i mnoge druge profesije. Umor je doprinio nuklearnoj katastrofi u Černobilju, eksploziji spejs-šatla čelendžer i naftnoj mrlji od ‘Ekson Valdeza’.

Neispavanost = gojaznost

Jedno istraživanje sa Univerziteta u Čikagu pokazalo je da poremećen san dovodi do povećanja u produkciji leptina, hormona koji pokreće glad, kao i do smanjenja grelina, hormona koji prekida glad. Zato poremećaj spavanja može da dovede do povećanog apetita, naročito za hranom koja je bogata ugljenim hidratima, piše “Lepa i Srećna“.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh