Zdravlje

Značajne promjene u životu – Kako da pazite na zdravlje poslije srčanog udara

Srčani udar je, naravno strašno iskustvo za svakoga i navede mnoge da se preispitaju kada je u pitanju briga o zdravlju. Evo na šta trebate posebno paziti poslije srčanog udara.

No image - Haber.ba


Srčani udar (Foto: LPM)

To je upozoravajući znak da morate uneti neke značajne promjene u životu. Da biste izbjegli dalje poteškoće i srčane probleme, morate preći na neke nove navike.

Pušači

Ako ste pušili sada je krajnje vrijeme da prestanete. Dokazano je da ova navika vrlo loše utiče na zdravlje, može da suzi arterije i našteti normalnom funkcionisanju srca. U ovom slučaju izbor je jednostavan – život ili cigarete.

Hrana

Poželjno je da čak u dogovoru sa stručnim nutricionistom izgradite zdravu dijetu, koje ćete se pridržavati. Zdrav način života je sada vaš uslov za život bez srčanih problema. Nezdrave masnoće su prve koje treba da lete sa stola. One povećavaju nivo lošeg holesterola.

Držite se podalje od roštilja, mesnih prerađevina, margarina, bilo čega prepunog trans masti. Bacite se na povrće, manje masne mliječne proizvode i meso bez masnoća. Postoji mnoštvo ideja kako da uvrstite više povrća i voća u ishranu, da vam ne budu obroci “dosadni”.

Za doručak najradije birajte proizvode od cjelovitog zrna. Konzumiranjem hrane od cjelovitog zrna dobijete više vlakana i snižavate loš holesterol. Uz to unosite više vitamina, minerala i nutrijenata. Smanjite unos tjestenine, smeđe riže, hljeba od bijelog brašna, …

Uz to sve morate promijeniti i način objedovanja. Više manjih porcija je najbolji izbor. Prejedanje ne dolazi u obzir.

Vježbe i lijekovi

Ako do sada niste bili naklonjeni vježbama nije kasno da počnete – bez obzira na godine. Za svako tijelo postoji određen tempo i režim. Za početak to mogu biti samo lagane šetnje. Vježbe jačaju srčani mišić, pa lakše “pumpa” krv. Uz to na ovaj način smanjujete stres, loš holesterol, brišete višak kilograma i definitivno smanjujete rizik od novog srčanog udara. Najbolje je da se konsultujete sa ljekarom o vježbama i šta je najbolje za vas i kako da počenete.

Ne zanemarujte ni lijekove. Obično će vam biti propisani oni koji se uzimaju dva puta na dan – uveče i ujutro. Oni su tu da bi spriječili začepljenja krvnih sudova, snizili holesterol i poboljšali rad srca.

(lpm)


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh