Zdravlje

Opasne štikle – Obožavamo ih ali znate li šta štikle zaista rade našem tijelu

Visoke pete uzrokuju bol u donjem dijelu leđa, povećavaju pritisak na kosti što dovodi do pojačanog trošenja i bržeg oštećenja te skraćuju Ahilovu tetivu.

No image - Haber.ba


Štikle (Foto: Haber.ba)

Iako nakon samo nekoliko sati u visokim potpeticama žene osjećaju bolove, rijetko koja će ih se odreći, a neke idu i korak dalje pa se podvrgavaju estetskim operacijama samo kako bi mogle nositi štikle od 15 centimetara. Osim boli u nogama i stopalima, cipele na visoku petu utječu na cjelokupno zdravlje, piše Women's Health.

Oštećuju stopala

Stopala djeluju kao “jastuci” koji štite kostur od udaraca, no u potpeticama ne mogu obavljati svoju prirodnu funkciju. Što je peta veća, to je i veći pritisak na kosti. Tako peta od 10 centimetara povećava taj pritisak za gotovo 30 posto.

Potpetice narušavaju prirodni prijelaz kostiju i živaca od pete do prstiju što može uzrokovati ozbiljna oštećenja živaca i urasle nokte.

Gležnjevi i listovi: Utječu na proširene vene

Nošenje cipela na visoku petu mijenja prirodni položaj gležnjeva i “tjera” ih prema naprijed što može prekinuti cirkulaciju u donjim udovima i uzrokovati proširene vene.

Slično djelovanje imaju i na Ahilove tetive. Visoke potpetice uzrokuju skraćivanje lisnog mišića koji se prilagođava nepravilnom kutu cipele. To može uzrokovati skraćivanje i zbijanje mišića što vodi do kronične boli i nelagode čak i kod nošenja ravnih cipela.

Koljena se više troše

Koljeno je najveći zglob u tijelu i djeluje poput amortizera ublažavajući udarce od hodanja. Ono se prirodno podmazuje što štiti hrskavicu, no visoke pete stvaraju pritisak na njegovu unutarnju stranu i pojačavaju trošenje. Koljeno se zato ne podmazuje dovoljno što može uzrokovati osteoartritis. Tu bolest prati bol kod hodanja, škripanje zglobova i ograničeno kretanje.

Na kukovima i kralježnici pritisak je veći

Visoke pete izbacuju kukove i kralježnicu iz uspravnog položaja prema naprijed što pojačava pritisak na koljena te na mišiće i tetive zdjelice te donji dio leđa. Što se mišići više naprežu, to je rizik od ozljeda veći.

Upravo zbog toga stručnjaci preporučuju ženama koje visoke pete nose svaki dan da naprave pauzu, odnosno da svaki drugi dan nose ravne cipele kako bi smanjile pritisak na kostur.

(24sata.hr)


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh