Zdravlje

Da, djeluje! – Metode koje su stoljećima štitile od srčanog udara, a mi ih preziremo

Istraživanja povezuju statine s većom vjerojatnosti jetrene lezije, akutnog bubrežnog zatajenja, hemoragijskog inzulta i kognitivnog oštećenja. No zašto biste se uopće doveli u stanje da vama ih liječnik propiše? Imati zdrave krvne žile i zaštiti se od srčanog udara možete i sami. Evo kako.

No image - Haber.ba


Srčani udar (Foto: Arhiva)

Srčani udar i dalje je glavni uzrok smrti od kojeg u našoj državi umire gotovo svaka druga osoba.

Gruba ‘seljačka’ hrana

Najbolje sredstvo za očuvanje zdravih krvnih žila i snižavanje kolesterola su vlakna. Ona sprečavaju apsorpciju kolesterola u crijevima. Jedna je studija pokazala da ljudi koji jedu puno vlakana imaju 30 posto manji rizik od srčanih bolesti nego oni koji ih zanemaruju. Tu je još jedan bonus, prehrana bogata vlaknima pridonosi gubitku kilograma jer nakon nje duže osjećamo sitost.

Zob, jabuke, ječam i na suncu sušene šljive
Zob, organski uzgojene jabuke, ječam i na suncu sušene šljive imaju poseban zvjezdani status među njima. Ciljajte na barem sedam grama vlakana po obroku.

Prava seljačka prehrana nikad nije uključivala industrijski prerađene mesne proizvode pune kemikalija, već meso zdravih domaćih životinja (i ono se nije jelo svaki dan). Tako da ovo nije razlog da se počnete prejedati kobasicama i salamama.

Pogled jednog fitoterapeuta

Zanimljivo da je poznati švicarski fitoterapeut i nutricionist Alfred Vogel u svojoj knjizi Prirodni liječnik napisao: ‘Dužina našeg života često ovisi o stanju stijenki naših arterija.’ Naime, ateroskleroza nastaje zbog stvaranja vezivno-masnih naslaga na unutarnjoj stijenci arterija. Te naslage izbočuju se u unutrašnjost krvne žile i izazivaju niz komplikacija, kao što je manji protok krvi, povišen krvni tlak, tromboza, srčani problemi i moždani udar.

Smeđa riža, svježi sir i salata
Vogel dodaje: ‘Provodi li se redovito, prehrana temeljena na smeđoj riži, svježem siru i salati može imati čudesne rezultate. Prirodnim putem se snižava krvni tlak, pa je nepotrebno uzimati lijekove. Vidio sam to i u azijskim zemljama, smeđa riža djeluje pozitivno na regeneraciju arterija.’ Isti autor ističe i pozitivno djelovanje biljki bogatih jodom, prije svega algi. Dobro djeluju i potočarke, hren, češnjak i poriluk.

Vježbajte vani i duboko udišite (klonite se prometnica)
Što se tiče tjelovježbe, Vogel smatra da je najbolje ako hodate ili trčite vani duboko udišući svježi zrak, jer ćete se tako ispuniti dovoljnom količinom kisika. ‘Ako većinu vremena provodite sjedeći u uredu, ovaj je savjet posebno važan. Ne želite li postati prijevremeno ostarjela osoba, koja jedva samostalno hoda, razmislite koliko je mudro čak i slobodno vrijeme provoditi sjedeći u kafiću s prijateljima.’

(net.hr)


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh