Zdravlje

Brzo i lako skidanje kilograma – Za dvije nedjelje mršaviji uz bundeva dijetu!

Bundeva je idealna namirnica za smanjenje tjelesne težine i čišćenje organizma. Svi obroci tokom bundeva dijete moraju da se uzimaju tačno na vreme, a sami odredite kada ćete jesti.

No image - Haber.ba


Dijeta (Foto: Getty)

Bundeva, kraljica jeseni, idealna je namirnica za sve one koji žele brzo i lako da se oslobode suvišnih kilograma. Može da se pripremi na bezbroj načina, a pritom je niskokalorična, ima svega 28 kalorija u 100 grama. Sadrži oko 85-90 odsto vode, i mnoge druge hranljive sastojake, proteine, masnoće, ugljene hidrate, pektin, minerale: kalcijum, kalijum, cink, gvožđe, fosfor, vitamine A, C, E, B1, B2, B3 i B6, folnu kiselinu. Bundeva je specifična i po tome što sadrži vitamin K koji reguliše gustinu krvi, i vitamin T koji utiče na metabolizam.

Od bundeve može da se pripremi salata i sok, a koristi se i za pripremanje raznih slanih i slatkih jela. Bundeva narezana na kockice može da se kuha na pari ili u vreloj vodi (dovoljno je oko pet minuta), dinsta, peče u rerni ili na roštilju. Kuvane bundeve ispasirane sa malo masnoće mogu da se jedu kao samostalan obrok ili kao prilog, za pripremu sosova i hladnih salata.

Bundeva dijeta trebalo bi da traje dvije nedjelje, a u tom periodu može da se smrša šest do osam kilograma. Jelovnik sa bundevom neće samo pomoći da se oslobodite suvišnih kilograma nego će doprinijeti da se organizam očisti, a tijelo podmladi. Važno pravilo je da svi obroci tokom bundeva dijete moraju da se uzimaju tačno na vrijeme. Kada ćete jesti određujete sami u skladu sa dnevnim obavezama. U dijetu su uključene užine od nezaslađenog voća, čaja ili kafe bez šećera, mineralne vode.

Za primjenu dijete sa bundevom, nema kontraindikacija. Ipak, trebalo bi da je izbjegavaju oni, koji imaju neko oboljenje organa za varenje. Svakodnevna 30-minutna šetnja brzim korakom značajno će poboljšati efikasnost ove dijete.

I sjemenke bundeve su veoma zdrave jer sadrže karotenoide, omega-3 masne kiseline i cink, pa imaju blagotvorno djelovanje na prostatu, a cink čuva gustinu kostiju. Sjeme bundeve veoma je bogato magnezijumom, manganom, fosforom, gvožđem, bakrom, cinkom, vitaminom K i proteinima. Ipak, ne treba pretjerivati sa ovim grickalicama jer su veoma kalorične – 100 grama sadrži čak 554 kalorije.

PRIMJER JELOVNIKA

U ovoj dijeti predložen je jelovnik za četiri dana, a od petog se meni ponavlja iz početka, petog dana jede se isto što i prvog, itd….

Prvi dan

Doručak: salata od bundeve i šargarepe prelivena sokom od limuna, parče integralnog hlkeba

RuČak: supa od povrća sa bundevom (paprika, šargarepa, celer, crni luk, krompir, brokoli, spanać i biljno ulje)

Večera: bundeva pečena u rerni

Drugi dan

Doručak: parče integralnog hljeba od cijelog zrna i namaz od bundeve

Ručak: supa od povrća i pire od bundeve,

Večera: bundeva kuhana na pari sa cimetom

Treći dan

Doručak: kaša od bundeve sa žitaricama (pirinač, proso ili ovas)

Ručak: krem supa od bundeve i kolač od bundeve sa integralnim brašnom

Večera: dva parčeta tosta i salata od bundeve sa ananasom

Četvrti dan

Doručak: parče integralnog hleba od cijelog zrna i namaz od bundeve

Ručak: ragu od bundeve, povrća i pečuraka

Večera: mješana salata sa bundevom i jabukama

(novosti.rs)


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh