Zdravlje

MOŽE BITI OTROVAN! Ovi simptomi vam govore da ste se PREDOZIRALI VITAMINOM C

Obično se spominje kao najvažniji vitamin koji morate da unosite u organizam ako želite da se zaštitite od bolesti, ali on može biti jako toksičan.

Vitamin C - Dailyhealthyfoodtips.com

Advertisements

Iako je to prvo sredstvo u odbrani protiv virusa i čuva vas od prehlada i drugih bolesti, preveliki unos vitamina C može biti izrazito štetan za vaš organizam i jako otrovan za vas. Jak imunitet i život bez prehlada je prva stvar koja svima padne na um kada pomisle na vitamin C, ali oni koji samo jednom u organizam unijeli preveliku dozu ovog vitamina sigurno pamte simptome koji su se javili, piše “Ordinacija“…

Vitamin C ne služi samo za jačanje imuniteta, on pospješuje apsorpciju gvožđa i kalcijuma, pa pomaže protiv alergija, olakšava mršavljenje, važan je za dobar vid a ustanovljeno je da su osobe čija ishrana sadrži veću količinu vitamina C tri puta zaštićenije od razvijanja artritisa u odnosu na osobe koje ne konzumiraju dovoljno ovog vitamina.

Toksičnost vitaminom C je rijetka jer se lahko izlučuje iz organizma, posljedice vrlo velikih doza (preko 2 g dnevno) su najčešće gastrointestinalne smetnje. Simptomi koji se javljaju kod hipervitaminoze najčešće su pečenje pri mokrenju, dijareja, intestinalni gasovi, bolovi u abdomenu, osip i mučnina.

Vitamin C u velikim dozama sa većim dozama acetilsalicilne kiseline (aspirin) može u većini slučajeva da izazove erozivni gastritis, a kod nekih ljudi i ventrikularni ulkus. Askorbinska kiselina se gomila u organizmu i taloži kao bubrežni kamenac pa se osobama koje imaju kamen ili su sklone stvaranju kamenca, preporučuje izbjegavanje velikih doza ovog vitamina. S unosom vitamina i mineralnih materija treba biti oprezan, naročito ako se radi o dodacima ishrani, jer hranom teško da možete pretjerati sa unosom vitamina.

Velike doze vitamina C neće biti korisne, a mogu i da štete zdravlju. Osim toga, veliki unos jednog nutrijenta može da smanji apsorpciju ili da maskira manjak drugog. Zato, budite umjereni! Vitam C možete pronaći u paprici, pomorandžama, ananasu, limunu, jagodama, brokoliju, zelju, peršunu, itd. Treba imati na umu da termička obrada namirnica uništava sav vitamin C, stoga pazite na način pripreme hrane.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh