Zdravlje

Doktori objasnili kako planinarenje zapravo mijenja naš mozak

Iako se možda čini očigledanno da pješačenje kroz šumu ili planinarenje može očistiti um, tijelo i dušu, nauka sada otkriva da planinarenje zapravo može promijeniti vaš mozak… na bolje!

Planinarenje - Fitness.com.hr

Pješačenje u prirodi može zaustaviti negativne i opsesivnu misli, piše “Novi Svjetski Poredak“…

Osim gotovo trenutnog osjećaja mira i zadovoljstva koji prati vrijeme na otvorenom, pješačenje u prirodi može smanjiti prekomjerno razmišljanje.

Mnogi od nas često se nađu u “konzumiranju” negativnih misli, što nas odvodi od uživanja u sadašnjem trenutku, u najboljem slučaju, i vodi nas na put do depresije i anksioznosti u najgorem slučaju.

Međutim, nedavna studija objavljena u “Proceedings of National Academy of Sciences” otkrila je da provođenje vremena u prirodi uveliko smanjuje te opsesivne, negativne misli.

Za provođenje ove studije, istraživači su usporedili učesnike istraživanja koji su pješačili kroz urbani ili prirodni okoliš.

Otkrili su da oni koji su hodali 90 minuta u prirodnom okruženju doživjeli niže nivoe fokusiranja na negativne stvari i također smanjene neuronske aktivnosti u subgenualnom prefrontalnom korteksu, području mozga vezanom za duševne bolesti.

Oni koji su prošli kroz urbani okoliš, međutim, nisu doživjeli niže nivoe fokusiranja na negativne stvari.

Naučnici tvrde da povećana urbanizacija usko korelira s povećanim slučajevima depresije i drugih mentalnih bolesti.

Uzimajući vremena da se redovno uklonimo iz urbanim sredinama i provedemo više vremena u prirodi, može imati velike koristi na naše psihičko (i fizičko) blagostanje.

Planinarenje je vrijeme kada niste povezani s tehnologijom i podstiče kreativno rješavanje problema.

Studija provedena od strane psihologa Ruth Ann Atchley i David L. Stryer otkrila je da se kreativno rješavanje problema može drastično poboljšati odspajanjem sa tehnologijom i ponovnog povezivanja s prirodom.

Učesnici ovog istraživanja su otišli sa ruksacima kroz prirodu u trajanju oko 4 dana, i za to vrijeme se nisu smjeli koristiti bilo koju tehnologiju.

Oni su bili zamoljeni da obavljaju zadatke koji zahtijevaju kreativno razmišljanje i složen problem rješavanja, a istraživači su otkrili da su se njihove performanse rješavanja problema i zadataka poboljšale za 50% nakon ovog “tech-free” planinaranog izleta.

Istraživači ove studije su napomenuti da su i tehnologija i urbana šuma nevjerovatno destruktivne, stalno zahtijevajući pažnju i sprečavaju nas da se fokusiramo, i time mogu smanjiti naše kognitivne funkcije.

Lijepo dugo pješačenje, bez tehnologije, može smanjiti mentalni umor, smiriti um i podstaći na kreativno razmišljanje.

Planinarenje na otvorenom može smanjiti ADHD u djece

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) je sve više i više zajednički nazivnik među djecom. Djeca koja imaju ADHD imaju poteškoće sa kontrolom impulsa i usredotočen boravak, oni se ometaju lako, i pretjerano su hiperaktivna.

Dok odgajanje djece koja imaju ADHD može biti teško za roditelje, uobičajeno rješenje je opredjeljivanje za lijekove na recept – može donesti više zla nego dobra, posebno kada prirodno rješenje može biti jednako dobro.

Studija provedena od strane Frances E Kup, PhD, i Andrea Faber Taylor, dr.sc., pokazala je da izlaganje djece s ADHD-om “zelenim” aktivnostima na otvorenom smanjuje simptome ADHD-a značajno.

Pješačenje u prirodi je dobra vježba i osnažuje mozak

Mi već znamo da je vježbanje fantastično za naše cjelokupno zdravlje. Planinarenje je izvrstan način da se potroši između 400-700 kalorija po satu, ovisno o dužini i težini pješačenja, no lakše je za zglobove od ostalih aktivnosti kao što je npr. trčanje.

Istraživači s University of British Columbia otkrili da aerobna tjelovježba povećava volumen hipokampusa – dio mozga koji je povezan s prostornim i epizodnim pamćenjem – kod žena u dobi od 70. godina starosti.

Takve vježbe ne samo da poboljšavaju gubitak pamćenja, već pomažu u spriječavanju gubitak pamćenja, isto tako

Istraživači su također otkrili da tjelovježva također može smanjiti stres i anksioznost, potstaći samopoštovanje i pustiti endorfine. Mnogi ljudi uzimaju lijekove da riješili svaki od tih problema, ali rješenje za ove bolesti može biti puno jednostavnije nego što mislite!

Kako možete početi početi sa planinarenjem?

Srećom, planinarenje je jedan od najjednostavnijih i najjeftinijih sportova u koji se možete uključiti, i može imati velike koristi za cijelu porodicu, uključujući i bake!

Počnite sa malim udaljenostima i testirajte svoje sposobnosti. Učinite ono što vam paše – i ako to znači samo hodanje po stazi u parku, to je u redu.

Svaka vježba na otvorenom je bolje nego ništa. Možete jednostavno pronaći karte staza oko svog doma na internetu, a ima dosta aplikacije pametnih telefona koji bi vam mogli pomoći.

No preporučujemo isključiti telefon dok planinarite, ipak, tako da možete dobiti najviše koristi od pješačenja (iako može biti dobro sa nosite mobitel sa sobom u slučaju nužde).

Pobrinite se da imate neke dobre čvrste planinarske cipele, šešir i bocu s vodom, i biti sigurni da imate slojevitu odjeću, tako da možete skinuti odjeću i jednostavno se zagrijati i ohladiti.

Krenite na izlet!


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh