Zdravlje

Kako pobijediti najdepresivniji dan u godini?

Praznična euforija je prošla, u novogodišnje odluke više nismo tako sigurni i polako se vraćamo u realnost koja je često – depresivna. Kako doskočiti januarskoj depresiji?

Depresija - Bljesak.net

Ako se danas osjećate posebno letargično i depresivno, a ne znate zašto je tomu tako – postoji naučno objašnjenje. Naime, treći ponedjeljak u januaru poznat je kao najdepresivniji dan u godini. 2005. američki je psiholog psiholog dr. Cliff Arnall u naučnu formulu uključio period do sljedećega Božića, minus na računu koji je posljedica prazničnog trošenja te vjerovatnoću odustajanja od novogodišnjih odluka i tako došao do trećega ponedjeljka u januaru kao “dana D”, piše “Ordinacija“…

Međutim, svakako je dobra vijest da se januarskoj depresiji vrlo lako može doskočiti. Raspoloženje će popraviti kvalitetan doručak, vitamin D i kockica čokolade, kažu nutricionistice dr. sc. Darija Vranešić Bender i dr. sc. Irena Colić.

Nije važno samo doručkovati – važno je i šta doručkovati!

Priprema i uživanje u kvalitetnom jutarnjem obroku neće vam oduzeti više od 10 minuta, a osim što će osigurati energiju potrebnu za početak dana, kvalitetan doručak pomoći će i da se s izazovima nosite koncentrisano i produktivno.

“Izbalansirani doručak treba uključivati namirnice iz sljedećih grupa: mlijeko ili mliječne proizvode koji su važan izvor bjelančevina i kalcijuma, integralna peciva ili žitne pahuljice kao izvor složenih ugljikohidrata. Kvalitetan izvor masnoća koje su važne za rast i razvoj možete pronaći u margarinskome namazu, a voće ili voćni sok konzumirajte kao izvor prehrambenih vlakana, vitamina i minerala”, savjetuje dr. sc. Vranešić Bender.

Vitamin D za zdrave zube, kosti, ali i mozak!

Brojna istraživanja pokazala su kako manjak dnevne svjetlosti tokom zimskih mjeseci direktno negativno utiče na raspoloženje i motivaciju. Iskoristite zato svaki trenutak da izađete na sunce, jer ono, osim što nam popravlja raspoloženje, pomaže sintezi vitamina D u organizmu.

“Studije ukazuju kazuju na mogućnost da nedostatak vitamina D bude rizičan faktor za razvoj depresije u kasnijem životu”, ističe dr. sc. Irena Colić.

Vitamin D možete unijeti i putem hrane, a najbolje namirnice za to svakako su: masna riba poput srdele, skuše, lososa i tune, ali i gljive, jetrice, bijela riba.

I za kraj – čokolada!

Čokolada popravlja raspoloženje djelujući na metabolizam neurotransmitera serotonina, odgovornog za raspoloženje, a najbolji je izbor ona tamna sa što većim postotkom kakaa.

Ako vam treba dodatni razlog za uživanjem u (kockici) čokolade, pozovite se na studije koje pokazuju da ljubitelji čokolade imaju vedriji stav prema životu i rjeđe pate od depresije.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh