ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
Zdravlje

Kako se doktori štite od gripe: Uz ove stvari oni ostaju zdravi

Vrlo je važno cijele godine raditi “osnove” – spavati dovoljno, jesti zdravo, vježbati i prati ruke redovno. Međutim, u sezoni prehlada i gripa pojačano rade sljedeće stvari kako bi se zaštitili.

Prehlada - Aura.ba

Ovi doktori rade u visoko rizičnom okruženju. Neprestano su izloženi pacijentima koji su oboljeli od različitih virusa i prehlade i gripe. Međutim, većina njih ostaje zdrava zato što se cijele godine pridržavaju osnova, ali i dodatnih načina zaštite, piše “24sata“…

Osnove su kažu: dovoljna količina sna, ispravna prehrana, vježba i pranje ruku.

Doktorica Lauren Richter kaže da je tokom posljednjih 15 godina rada uzela slobodno samo dva, tri dana jer se pridržavala upravo osnova.

Ovo su savjeti doktora kako se zaštititi od gripe i prehlade:

Perite ruke redovno i što češće tokom dana. Perite ih toplom vodom i sapunom, ali nemojte žuriti. Ja pokušavam prati ruke 20 sekundi – otpjevam “Happy Birthday” u sebi dvaput – otkrila je doktorica Nancy Hughes za Webmd.

Maknite ruke od nosa i usta. Tokom sezone gripe hranu nemojte jesti rukama već uvijek priborom za jelo, savjetuje Sandra Fryhofer, internist u Atlanti. Ako ćete jesti nešto rukama, npr. sendvič, stavite salvetu oko njega.

Čistite i površine oko sebe. Gripa i prehlada su virusi koji se lahko prenose s osobe na osobu, ali i s površina na osobu. Zato redovno čistite telefone, tastature, ručke na vratima i bilo šta što često dijelite s drugima, poput npr. hemijske olovke – savjetuje Neil Schachter, profesor medicine na Školi medicine Mount Sinai.

Ja redovno sa sobom nosim male bočice za čišćenje ruku na bazi alkohola i obilno ih iskoristima ako sumnjam da sam bio u kontaktu sa zarazom. Imam i antiseptičke maramice s kojima čistim svoj desktop i telefon. Stetoskop i olovke čistim alkoholom svaki dan – kaže Christopher Tolcher, pedijatar iz L.A.

Vježbajte kako biste ojačali imunitet. Koliko god vježbali, učinit će vam dobro, pa makar to bila i vježba 20-30 minuta, savjetuje internistica Fryhofer.

Dodatna zaštita – Ponekad kad osjećam da sam bio izložen nekome s očitom prehladom ili gripom ili se osjećam loše, uzmem tablete cinka, kaže dr. Schachter. To je moj štit. Ali ne uzimam više od dvije na dan jer mogu uznemiriti želudac i izazvati suha usta.

Nekoliko studija pokazalo je da cink može smanjiti trajanje prehlade i ublažiti težinu, ali druge studije otkrile su da ti zaključci nisu dovoljno snažni da bi se mogli generalno preporučiti.

Jako vjerujem u biljne čajeve s limunom i medom, kaže Fryhofer. Topli su i odgovaraju nam ako nam je grlo bolno i ako kašljemo. On smatra da je puno meda puno bolje od dekstrometorfana koji se koristi za djecu kod olakšavanja kašlja.

Kod začepljenog nosa, odlična je fiziološka otopina. Ona se sastoji samo od vode i morske soli pa vam ne može štetiti. Jednom sam je koristila 18 puta na dan – otkrila je pedijatrijska otorinolaringologinja Marella Bothweell iz San Diega. Fiziološka otopina razrjeđuje šlajm, čisti sluznicu nosa i olakšava izbijanje sluzi iz nosa.

Pileća juha se ne preporučuje bez razloga. Njena toplina pročišćava nos i olakšava disanje – kaže Schachter. Kombinacija sastojaka iz juhe ima odličan efekat na imunitetet i olakšava upalu uzrokovanu virusima prehlade, otkrilo je novo istraživanje.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh