Zdravlje

Ljeto i visoki tlak: Šta jesti i kako se ponašati

Za vrijeme ljetnih vrućina neke osobe reaguju povišenjem krvnog tlaka, a neke sniženjem. Kako se ponašati i na šta treba pripaziti ukoliko se i vi pronalazite u ovom problemu.

Mjerenje tlaka - Ordinacija.hr

Dolaze ljetne vrućine. Svi bismo se trebali paziti, ali postoji grupa ljudi kojoj promjena vremena teže pada. Kronični bolesnici su skloni pogoršanju zdravstvenog stanja, osobito “tlakaši”, piše “Ordinacija“…

Važno je redovno uzimati svoju hroničnu terapiju. Mjeriti krvni tlak i ukoliko su vrijednosti snižene ili povišene u konsultaciji sa doktorom adekvatno prilagoditi dozu lijeka.

Također, vrlo je bitno prilagoditi prehranu. Smanjite unos visokokalorične hrane, kofeina, alkohola, pijte dosta tekućine (vode, čajevi, mineralna voda, izotonične napitke) jer se znojenjem gube tekućina i minerali. Osobe s visokim ili niskim krvnim tlakom trebaju planirati aktivnosti na otvorenom u jutarnjim ili poslijepodnevnim, večernjim satima. Posebno izbjegavajte boravak na suncu između 10 i 17 sati, što je inače preporuka i za zdrave osobe.

Prilagodite odjeću ljetnom vremenu. Nosite pamučne ili lanene odjevene predmete od prirodnih vlakana, a izbjegavajte nošenje odjevnih predmeta od sintetike i poliestera u kojima je otežano “disanje kože” pa samim time i teže podnošenje ljetnih vrućina.

Za “niskotlakaše” ljetne vrućine znaju biti neugodne u smislu osjećaja slabosti, vrtoglavice i omaglice. Važno je u ljetnom periodu piti dosta izotonične tekućine, pojesti nešto slanije npr. slane štapiće jer sol “podiže” tlak. jesti sezonsko voće i povrće (rajčica, krastavci, paprika, lubenice, dinje..) jer se tako najbolje nadoknađuje gubitka tekućine i minerala znojenjem.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh