Zdravlje

Evo odgovora na čuveno pitanje: Da li da vježbamo dok PMS traje?

U onim danima nije nam do života. Naročito ne do vežbanja. A baš je vežbanje ono što najbolje pomaže svima nama koji patimo od premenstrualnog sindroma.

Menstrualni bolovi - Life-power.me

Naučnici su potvrdili da vežbanje otklanja mnoge tegobe premenstrualnog sindroma, kao što su nervoza, neraspoloženje, mrzovolja, bolovi u stomaku i krstima… Dovoljno je nekoliko puta nedeljno baviti se fizičkom aktivnošću, a to dokazuje i studija iz 2013, sprovedena na 40 devojaka koje su imale ovih problema. Polovina devojaka je tokom eksperimenta vežbala tri-četiri puta sedmično, a druga nije. Kod prve grupe simptomi su se nakon četiri nedelje smanjili za trećinu, a nakon dva meseca skoro da ih nije i bilo, piše Žena.

Odgovor je verovatno povećano lučenje hormona endorfina, koji popravlja raspoloženje.
Stručnjaci ističu i da hormoni tokom ovulacije, sredinom ciklusa, mogu da utiču na vežbanje. Tada je testosteron na najvišem nivou, žena je u plodnim danima, javlja se višak energije, pa nije naodmet baciti se baš tada na nešto teže i zahtevnije vežbe. Nakon ovog perioda naše telo više luči progesteron, a sa njim stiže i nepoželjni PMS.

Zato ne dajte da vas ova boljka pobedi. Pokrenite se, radite vežbe onoliko koliko vam prija i efekat sigurno neće izostati.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh