Zdravlje

Jedno od rijetkih povrća koje kuhanjem – dobiva na kvaliteti!

Dok se većinu povrća ne preporučuje termički obrađivati, to nije slučaj s mrkvom.

Supa - Atma.hr

U svježoj mrkvi nalazi se naime tek tri posto beta-karotena, dok se zagrijavanjem otpušta i do 40 posto ovog spoja. Najzdraviji način pripremanja mrkve je kuhanje na pari pet minuta. Na taj način pripremljena mrkva ne samo da je najboljeg okusa već je i lakše probavljiva, piše “Kakolijeciti“.

Boja mrkve ukazuje da je bogata beta karotenom, nakon čega slijede vitamin K, vitamin C, vitamin E, vitamin B1, B2, B3, B6, folna kiselina, fosfor, kalij, mangan i molibden. Također obiluje vrijednim antioksidansima, karotenoidima, hidroksinamičnim kiselinama i antocijaninima.

Karotenoidi pomažu u zaštiti od bolesti krvožilnog sustava, regulaciji šećera u krvi i poboljšanju vida. Samo jedno serviranje mrkve bogate karotenoidima za 60% smanjuje rizik od srčanog udara. Najpoznatiji karotenoid (žuti ili narančasti pigment) mrkve je beta-karoten, koji se u organizmu transformira u vitamin A.

Redovito konzumiranje beta karotena smanjuje rizik od pojave glaukoma i katarakta, pomaže u očuvanju i poboljšanju vida te smanjuje kratkovidnost, posebno kod djece.

Beta karoten je poželjan u prehrani oboljelih od raka, naročito raka pluća, želuca, jednjaka, tankog crijeva, grlića maternice i same maternice, jer ga oni, prema istraživanjima, imaju za trećinu manje od normalne razine.

Također, adekvatna dnevna doza beta karotena kod pušača značajno smanjuje izglede za dobivanje raka pluća i emfizema.

Što reći na kraju nego da u vaše juhe stavljate što više mrkve.


loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh