Hrana i piće

Naš želudac fantazira o različitim vrstama hrane

Dr Barbara Rols je psiholog koji se bavi ishranom. Ona i njene kolege sa Univerziteta Pen Stejt obavili su istraživanje vezano za ishranu koja se jede sa naizgled neprivlačnom namirnicom – jogurtom.

Hrana - Indikator.ba

Advertisements

Kad su ispitanicima ponuđena tri ukusa jogurta pojeli su ga za 20 posto više nego kad su imali samo jedan ukus, piše “Men's health“.

Primamljivost različitih ukusa nije jedini razlog zbog kog naš želudac fantazira o gurmanskim kombinacijama i različitim vrstama hrane.

Osim na ukus, mi padamo i na vizuelnu raznolikost onoga što jedemo. Upravo zahvaljujući tom saznanju tvorac M&M’s Forest E. Mars Stariji, je obezbjedio svojoj fabrici uspjeh još davnih 1940-tih koji traje i do danas.

“Prije nekoliko godina , u Marsu su malo promijenili boje M&M's “, opisuje Harington. “dodali su plavu, crvenu su učinili još ‘crvenijom’ i tako dalje.” Na testovima u kojima dobrovoljci ispituju ukus proizvoda iskrsnula su zanimljiva otkrića vezana za boju hrane. Iako im je rečeno da su svi M-ovi proizvodi proizvedeni prema istom receptu i da boja na njima nema ukusa, dobrovoljci nisu vjerovali u to. “Ljudi koji testiraju ukus kunu se životom da svaki M ima drugačiji ukus, zavisno od boje”, kaže Harington.

Veza između boje i ukusa toliko je jaka da je prava sreća da u Marsu nisu odlučili da još eksperimentišu bojama pa da nas ‘iscimaju’ sa desetak novih. U Istraživanju koje je 2004. proveo Journal of Cosumer Reserch, nekim su studentima dali veliku činiju M&M's sa bombonicama u sedam boja, a drugima s tri nijanse više. “Sedmobojci” su u prosjeku pojeli 56 bombona, a ‘desetobojci’ 77 do 99 posto više nego ostali.

Naučnici taj fenomen nazivaju sitošću utemeljenoj na čulima i kao da je ona duboko urezana u našu fiziologiju kada je riječ o potrazi za hranom. “Niko ne voli jednoličnu ishranu. Ako ste prisiljeni u nekom razdoblju da jedete hranu određenog ukusa, nakon nekog vremena ona vam neće biti tako ukusna”, kaže dr Kardelo, voditelj ekipe stručnjaka koja na temelju te ljudske sklonosti nastoji pomoći vojnicima da više jedu kad su na ratištu. U proteklih 15 godina porcije su u vojsci uveliko promijenjene: sada se nudi više od 24 različitih kombinacija.

Ali, one koji nastoje da smršaju ili da bar održavaju svoju kilažu raznolikost hrane baca u očaj. Zbog toga treba što rijeđe posećivati ili čak potpuno izbjegavati mjesta gdje se ona nudi u svojoj raznolikosti, švedske stolove, prodavnice delikatesa gdje su one izložene u velikim frižiderima, poslstičarnice s nepreglednim izborom poslastica…, svu tu gastronomsku po*nografiju koja nas mami iz svakog ugla i navodi smrtni grijeh, proždrljivost. U trenucima kad je asketsko izbjegavanje gotovo nemoguće, bilo na prijateljevoj svadbi ili na poslovnom sastanku-jer ipak ste društveno biće, a dio je društvenog ugovora i kolektivno prejedanje u posebnim prilikama-primjenite taktiku dvaju namirnica. Naime, u svakom vam se trenutku na tanjiru smiju naći samo dva komada hrane, savjetuje Wansink. I dodaje utješno: “Naravno uvijek se možete vratiti po još, ali stvaranjem određene distance od brda poslužene hrane ona vam više neće biti tako vraški primamljiva pa tako ćete se lakše kontrolisati.”


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh