ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
Hrana i piće

Uvrstite ove namirnice u svakodnevnu ishranu i očuvajte zdravlje i dugovječnost

Otkrivamo vam koja namirnica produžava život i gdje ima najviše antioksidanata koji štite ćelije od propadanja.

Nar / šipak - Narodnilijek.com

Starenje je neminovan proces koji ne možemo zaustaviti, ali se zato možemo potruditi da ga usporimo koliko god je to u našoj moći. Hrana koju svakodnevno jedemo daje nam neophodnu energiju, ali nisu sve namirnice podjednako bogate vitaminima, mineralima i antioksidantima koji štite ćelije od slobodnih radikala. Šećer, aditivi iz industrijskih proizvoda i zasićene masti glavni su krivci ne samo za povišen holesterol, trigliceride i druge bolesti već i za loš ten i ubrzano starenje čitavog organizma. Hrana bez zdravih masti dodatno povećava štetu koju izazivaju slobodni radikali i slabi funkcije kože.

Evo šta nam doktori preporučuju:

Riba najbolja za prevenciju kardiovaskularnih bolesti, što potvrđuje ishrana stanovnika Aljaske koji ne pate od te pošasti savremenog doba. Riba je bogata nezasićenim mastima i omega 3 i omega 6 masnim kiselinama, koje su pored blagotvornog uticaja na zdravlje zaslužne i za očuvanje mladalačke kože.

Mrkva čuva zdravlje očiju zahvaljujući vitaminu A, a korisna je i za kožu. Beta-karoten povećava elastičnost kože i podstiče proizvodnju kolagena koji joj daje čvrstinu. Perutanje kože jedan je od prvih znakova avitaminoze.

Celer sadrži sadrži vitamin K koji potpomaže cirkulaciju i snižava krvni prititsak. Ovo pomalo zapostavljeno povrće sadrži i natrijum, kalijum i vodu, koji spriječavaju dehidrataciju, a samim tim i isušivanje i boranje kože.

Crvena paprika je jedan od najvećih izvora vitamina C – samo jedan plod zadovoljava dnevnu potrebu. Bogata je i vlaknima i vitaminom B6, koji kožu čine ljepšom. Karotenoidi pomažu protiv akni i poboljšavaju cirkulaciju, a samim tim i dotok hranljivih sastojaka do kože.

Nar je moćan antioksidans koji podmlađuje krvne sudove. Plod je bogat svim vitaminima, a posebno C, A, E i B5, kao i mineralima, naročito kalijumom i gvožđem: 1 dl soka sadrži 16 odsto potrebne dnevne količine vitamina C.

Grožđe je bogato antioksidantima poput polifenola, rezveratrola, antocijana, katehina i kvercetina. Oni uništavaju štetne supstance, kao i slobodne radikale, čuvaju arterije i samim tim smanjuju mogućnost nastanka kardiovaskularnih bolesti, a rezveratrol posebno jača moždane funkcije. Grožđe usporava starenje, spriječava demenciju i degenerativne očne bolesti.

Suhe šljive nisu samo odlične protiv zatvora, već su i hrana vitalnosti i mladosti. Bogate su kalijumom, antioksidantima, gvožđem i vitaminima B, C i E, kao i beta-karotenom koji štiti ćelije od slobodnih radikala. Zahvaljujući vlaknima, poboljšavaju probavu.

Sjemenke suncokreta, bundeve, konoplje i lana bogate su vitaminom E koji povećava nivo vlage u kož, veliki udio selena djeluje protiv bora, omega 3 masne kiseline štite srce i krvne sudove, magnezijum smanjuje stres, a proteini i vlakna ubrzavaju proces mršavljenja.

Zeleni čaj je je veliki izvor antioksidanata koji deluju na slobodne radikale, a sadrži i jedinstvenu aminokiselinu L-teanin, koja pomaže tijelu da se opusti i smanji stres, jedan od glavnih uzroka ubrzanog starenja, piše “Lepa & Srećna“.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh