Hrana i piće

JEDI ZDRAVO! Blagotvorno kozje mlijeko – više bjelančevina i kalcija, manje alergija

Zašto mnogi ljudi koji ne podnose kravlje mlijeko često bez ikakvih problema mogu piti kozje mlijeko?

Kozije mlijeko - Four.ba

Stručnjaci kažu da bi odgovor na to pitanje mogao biti alfa-s1-kazein. Riječ je o bjelančevini za koju se smatra da je jedna od glavnih bjelančevina u kravljem mlijeku odgovorna za izazivanje reakcija preosjetljivosti, a kozje mlijeko samo u tragovima (dakle, u vrlo malim količinama) sadrži alfa-s1-kazein, piše Ordinacija.

Iako kozje mlijeko zbog toga može poslužiti kao alternativa kravljem, općenito govoreći, kozje mlijeko nije nužno bolje od kravljeg niti je kravlje mlijeko nužno bolje od kozjeg. To ovisi o pojedincu koji ga konzumira i njegovim potrebama. Među činjenicama o kozjem mlijeku dobro je znati:

Kozje mlijeko sadrži više bjelančevina i kalcija nego kravlje mlijeko.
Kozji sir i jogurt imaju jači okus od sira i jogurta napravljenih od kravljeg mlijeka.
Svježe kozje mlijeko odlično je za piće i pripremu delikatnih deserata.
Kozje mlijeko uvijek treba držati u hladnjaku jer se na višim temperaturama može brzo ukiseliti. Uvijek čvrsto zatvorite mlijeko kada ga spremate kako biste spriječili da ono upije arome drugih namirnica u hladnjaku. Izbjegavajte čuvati kozje mlijeko u vratima hladnjaka jer ga to izlaže prevelikoj količini toplog zraka svaki put kad se hladnjak otvara i zatvara.

Kozje mlijeko je vrlo dobar izvor kalcija (koji je izuzetno važan za održavanje čvrstoće kostiju) i kalija (koji je nužan za održavanje normalnog krvnog tlaka i funkcije srca) te kvalitetnih bjelančevina koje su neophodne za proizvodnju tjelesne energije i aktivnost mišića.
Također se u kozjem mlijeku u značajnim količinama nalaze i drugi nutrijenti važni za proizvodnju energije – fosfor i vitamin B2 (riboflavin).
Svemogući B vitamini

Kozje mlijeko je koncentrirani izvor triptofana koji pospješuje san.
Ideje za posluživanje kozjeg mlijeka, sira i jogurta:

Za umak, pomiješajte kozji sir razrijeđen mlijekom, sitno nasjeckan češnjak, sitno narezan bosiljak i mljeveni crni papar. Prelijte umakom kuhane mahune te poslužite s piletinom, ribolm ili morskim plodovima (npr. škampi ili školjke).
Prelijte žitne pahuljice za doručak kozjim mlijekom ili jogurtom od kozjeg mlijeka te dodajte svoje omiljene svježe ili sušeno voće.

Dodajte malo kozjeg sira u sendvič, tako ćete dodati i više okusa i bjelančevina.
Namažite kozji sir po štapićima celera, kriškama voća ili krekerima/kruhu od cjelovitih žitarica.
Napravite omlet s kozjim sirom, rajčicama i svježom majčinom dušicom.

Napunite lepinju narezanom salatom, nasjeckanim povrćem i razmrvljenim kozjim sirom.
Napravite salatu s rajčicama, avokadom, listovima maslačka, kozjim sirom i crvenim lukom.
Predjelo od kozjeg sira: pomiješajte 1 šalicu kozjeg sira s 1/2 šalice sušene rajčice iz ulja (sitno nasjeckane) i 2 žlice peršina ili bosiljka. Dodajte sol i papar po želji. Poslužite na tostiranom kruhu ili krekerima od cjelovitih žitarica.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh