Bebe i djeca

Ugledni norveški pedagog: Škola ne priprema djecu za život, već im ubija duh!

Za njega kažu da ne podučava već – inspiriše. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s odraslima.

djevojčica - Ordinacija

Advertisements

Putuje tako od Norveške, Islanda, Švedske do Baltika, Azije, Mađarske, Slovenije te nastavnicima i roditeljima savjetuje kako iz djece “izvući” ponajbolje, kako im pomoći razviti njihove potencijale, jer svaki ih ima, ali ih mnogi ne prepoznaju pa postanu frustrirani ljudi koji, ako se nisu znali uklopiti u sistem, žive obilježeni neuspjehom.

Treba ih motivisati

“Današnja škola često ne zna motivisati djecu, ali ih znade zastrašiti i poručiti im da nisu dovoljno dobri”, kaže Keller koji je desetak godina bio predavač na waldorfskom Univerzitetu Rudolf Steiner u Oslu, a sad već decenijama svoju Školu za roditelje održava kao niz radionica i seminara koje je prošli vikend napravio i u Zagrebu, piše “Jutarnji“.,,

Roditelji s kojima radi, bili oni u Armeniji, Hrvatskoj ili na Islandu, vrlo su slični. “Veća je razlika između tih ljudi i njihovih ostarjelih roditelja, nego između današnjih roditelja u Armeniji ili Norveškoj, u ovo doba globalizacije svud vidim sličan tip individualizma. Zapadnjački način razmišljanja uzima maha.”

Šta to znači u školi i pedagoškoj praksi? “Obrazovni sistem je većinom uniformisan i kratkovidan, priprema djecu za sljedeći ispit, ali ne i za život. Ponekad se tako ponašaju i roditelji. Stavljaju veliki pritisak na djecu ne bi li imala dobre ocjene, bili uspješni ovdje i sada, ali pripremiti dijete za život ne znači tražiti od njega da nužno bude odlično u svim predmetima i svemu što od njega traži škola.”

Ubijaju duh

Pedagogija je umjetnost motivisanja, više će puta ponoviti Keller koji podučava odrasle kako djecu motivisati, kako “lijenčine” i “neradnike” učiniti da zablistaju, prepoznaju u čemu su dobri. “Ako dijete ne pokazuje dobar uspjeh na školskim ispitima, svaki novi test koji dobije u školi za njega je jedino stres, a poruka koju čuje jest da nije dovoljno dobar i pametan.”

“Školi je bitno imati statistiku, brojčane pokazatelje, sistem insistira na tome. Dijete koje je često testirano, a ne postiže dobre rezultate, gubi samopouzdanje. To je puno veći problem nego loše ocjene. Još ako je učenik zaigran, nemiran, nedovoljno koncentrisan, često će dobiti i nekakvu dijagnozu, recimo ADHD ili nešto slično, jer tad, s dijagnozom, više ne kvari regularnu statistiku, već postaje dio neke druge, specifične statistike.

U školi nema individualnog pristupa, pojedinci koji se ne uklapaju u sistem tretiraju se gotovo kao smetnja. U školi ne postoji kultura povjerenja već klija kultura straha, a strah ne ide za tim da traži pojedinačna rješenja za svako dijete, već da svako dijete što prije natjera da se uklopi u sistem”, govori Keller.

“Na neku djecu testovi i ispiti odlično djeluju. Međutim, na mnoge ne. I u Hrvatskoj sam pitao nastavnike koliko često vide da loša ocjena biva podsticaj, da dijete koje dobije lošu ocjenu kaže: “E, sad ću ja to bolje”, pa onda stvarno radi i dobije bolju ocjenu. Loše ocjene uglavnom su demotivisajuće. Ako loša ocjena može motivisati dijete, onda ima smisla. Ali, ako vidite da mu to ruši samopouzdanje, onda morate naći drugi način. A drugačiji način je da tražite koje su mu jake strane, razmislite kako ga ohrabriti i podstaći da se razvija u nekom području gdje je dobar. Tu roditelj može napraviti više od učitelja.”

Podrška roditelja

“Najgore je kad dijete koje je u školi dobilo lošu ocjenu i poruku da ne valja, takva ista atmosfera čeka i kod kuće. Djeca koja u školi nisu bila dobri učenici, ali su postali zadovoljni i uspješni ljudi, to su djeca koja su imala podržavajuće roditelje koji su im poručili da u njih imaju povjerenja. Roditelji bitno utiču na stvaranje samopouzdanja, to je njihov zadatak, a ne da budu produžena ruka nepodržavajućeg školskog sistema.”


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh