Posao

Za rad na cruiserima najzainteresovaniji mladi iz Srbije, BiH i Crne Gore: Posao naporan, ali isplativ

Branislav Mladenović iz Beograda, zbog nemogućnosti da u Srbiji osigura sebi optimalne uslove za život, došao je na ideju da se raspita za posao na brodu. Međutim, kako kaže, tada nije bio spreman da se upusti u tu avanturu, da bi se sada, nakon osam putovanja po šest mjeseci, spremao da krene u svoju devetu pustolovinu na brodu.

Branislav Mladenović - Anadolija

„Pre pet godina sam definitivno odlučio da probam nešto i da vidim šta mogu da napravim, da odem iz zemlje, da okušam svoju sreću. Nisam video perspektivu za sebe ovde, male su plate, mogućnosti za napredovanje skoro da i nema, pogotovu ako se kreće sa neke niže pozicije, jako je teško da čovek nešto napravi od svog života“, kaže Mladenović u razgovoru za Anadolu Agency.

Poslednjih pet godina radi za kompaniju „Princess cruise lines“, a trenutno je na recepciji kao supervizor. Kako je rekao „put do te pozicije je bio dugačak i težak“. Karijeru na cruiseru počeo je kao bar stjuard i na tom mestu se zadržao u trajanju dva ugovora. Nakon toga, ukazala mu se šansa da na brodu promeni poziciju, što je Branislav iskoristio i sledećih par ugovora radio je kao recepcionista i dobio unapređenje.

Posao težak i nije za svakoga

Kaže da je sledeće što ga čeka menadžerska pozicija, mada tvrdi da se do unapređenja ne dolazi lako.

„Dolazi se teškim radom, zalaganjem, sa dosta odricanja. Nije lako, radi se šest meseci svaki dan, nije posao za svakoga, čovek mora da bude ne samo fizički, već najviše psihički spreman na malu kabinu, na određene uslove rada, na drugačiji život. Više je neki vojni stil, ne u potpunosti, ali postoje pravila. Kada se čovek na sve to navikne i skapira šta želi, nikakvih problema nema, onda sve ide samo od sebe.“

Bez obzira što je život i rad na brodu težak i naporan, Branislav ovaj način života preporučuje svima koji žele da promene nešto u svom životu. Dodaje kako je osim znanja engleskog jezika „potrebna dobra volja i osmeh za početne pozicije“.

Kaže da radni dan na brodu pčinje oko šest sati, doručkuje se, a posle toga počinje posao. On radi u kancelariji od 7 ujutru do 12, zatim do 15 časova ima pauzu nakon koje nastavlja da obavlja svoje dužnosti do sedam, osam uveče.

„Bavimo se odnosima sa putnicima, kao u nekom većem hotelu, samo što je ovde to malo intenzivnije i drugačije, pogotovu što se šest meseci radi svaki dan. Ako su ti kruzeri kraći, napornije je za nas“, ispričao je.

U slobodno vreme zaposleni na cruiserima mogu da uživaju u pogodnostima koje imaju i gosti, ali u određeno vreme.

„Konobari i spremači soba imaju jako male kabine. Naše su malo veće, uglavnom se tu najmanje vremena provodi, sve ostalo vreme provodimo ili radeći ili napolju. Imamo vremena za obilazak, ne uvek, zavisi od posla, ali uvek se gleda da napravimo vreme da možemo da izađemo i uživamo u nekom gradu. Zavisi i od rute kojom brod ide, na nekima imamo više, a na nekima manje vremena“, kazao je Branislav.

Kada se odlučio da pokuša raditi na brodu, Branislav se obratio agenciji za zapošljavanje u Beogradu „Safe cruise Employment Agency“, koja se uglavnom bavi zapošljavanjem u inostranstvu, a u ponudi imaju poslove na rečnim i prekookeanskim brodovima. Kada im se neko obrati, oni urade ulazne intervjue i povežu budućeg radnika sa kompanijom te posreduju pri potpisivanju prvog ugovora.

Od čistača do fotografa

„Ima poslova od čistača, kuvara, poslastičara, mesara, konobara, recepcionara, fotografa, sve što je u jednom hotelu potrebnu. Povremeno postoje neki tehnički poslovi, za električare, mehaničare tako da sve što je potrebno jednom hotel-brodu sa tri hiljade putnika, sve pozicije su otvorene“, kaže direktor ove agencije Đorđe Leštanin.

Početna plata zavisi od iskustva i znanja jezika samog radnika, a kreću se od 600 do dve, tri hiljade dolara. Nakon napredovanja, plate mogu da idu i do četiri hiljada dolara mesečno, kazao je Leštanin.

„Osoba mora da bude motivisana i spremna da ide da radi. Naporno je, negde se radi svaki dan i preko deset sati dnevno i stvarno je potrebna motivacija, da neko zna zašto želi da ide da radi na brodu. Druga stvar su jezici. Engleski i sada sve više i više nemački jezik, s obzirom da ako neko zna nemački nalazimo mu posao u roku od 24 sata, toliko su trenutno potrebni. I kao treća stvar potrebno je iskustvo“, kazao je Leštanin.

Ugovori se u principu potpisuju do šest meseci, a mogu biti i do devet meseci kada su u pitanju rečni brodovi.

„Naporno je. U zavisnosti od pozicija i rade. Neke pozicije kao što su pekari kreću sa radom ranije, neko možda radi i noćnu smenu, a za konobare obično postoji trokratno radno vreme sa pauzama između. Imaju sve obezbeđeno, što se tiče hrane, smeštaja i dosta stvari ne moraju da rade što se inače radi u kući, plaćanje računa… Vrlo je brz život, nema vremena za šetkanje, više se radi“, kaže Leštanin.

I pored toga što je posao naporan, većina njih se ponovo vraća na brod nakon pauze, a prema rečima Leštanina najčešće idu „mladi ljudi, između 20 i 30 godina, koji žele da steknu iskustvo i vide svet. Ima i starijih ljudi koji isključivo žele da zarade novac i isključivo ih zanima zarada, jer ima onih koji su uzeli kredite i slično, a imaju već oko 40 godina i iskustvo kuvara od 15 godina“.

Najviše zainteresiranih iz Srbije, BiH i Crne Gore

Agencija „Safe cruise“ u Beogradu ne bavi se samo zapošljavanjem ljudi iz Srbije. Putem interneta njih kontaktiraju i zainteresovani iz država bivše Jugoslavije, jer imaju mogućnost sve da zaposle, bez obzira na pasoš.

„Kontaktiraju nas i ako imaju motivaciju, iskustva i znaju jezike, mi ih predstavimo kompaniji i oni odlaze da rade. Sada je najviše ljudi iz Srbije i Bosne i Hercegovine, jer što se zemalja ex-YU tiče, Hrvatska i Slovenija imaju mnogo više mogućnosti gde da rade tako da je najviše zainteresovanih iz Srbije, BiH i Crne Gore“, rekao je Leštanin.


Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Na vrh