Energija

VE Podveležje – Završena montaža prvog vjetroagregata

Na platou Podveležja montiran je prvi od 15 vjetroagregata budućeg vjetroparka u vlasništvu
Elektroprivrede BiH.

Uz primjenu  visokih standarda zaštite na radu i poštivanje propisanih vremenskih
uslove za montažu koji se posebno odnose ne intenzitet vjetra, vrše se  radovi na postavci ostalih
vjetroagregata. Nastavljen je i specijalni  noćni  transport opreme iz Luke Ploče preko graničnih
prijelaza Metković i Doljani do gradilišta.

„Možemo konstatovati da smo ispred dinamičkog plana u realizaciji. Ukoliko vremenske prilike to budu
dozvoljavale, do kraja ove godine VE Podveležje će u najvećoj mjeri biti završena i montirani svi
vjetroagregati“, ističe dr.sci. Senad Salkić, izvršni direktor za kapitalne investicije Elektroprivrede BiH,
naglašavajući da radovi odvijaju uprkos svim poteškoćama uzrokovanih pandemijom i vremenskim
prilikama.
Prilikom posjete gradilištu, Admir Andelija, generalni direktor Elektroprivrede BIH, ukazao je na
značaj VE „Podveležje“ za buduće aktivnosti kompanije. „Za nas je ovo izuzetno iskustvo koje ćemo
moći da prenesemo na naše sljedeće projekte. Vrlo brzo očekujemo da projekat VE Vlašić iz faze
razvoja pređe u fazu realizacije i znanje koje sada stiču naši stručnjaci biće osnov za efikasniji rad“,
kazao je Andelija.

Izvođač radova na izgradnji VE „Podveležje“, instalisane snage 48 MW i očekivane godišnje
proizvodnje oko 130 GWh električne energije, je Konzorcij „Siemens Gamesa Renewable Energy”
d.o.o. Hrvatska i „Wind Power A/S” Danska.
Kako bi proces instalacije vjetroagregata bio obavljen u što kraćem roku, montaža se vrši sukcesivno
dizalicom težine 600 tona sa dužinom glavnog kraka 102 metra uz mogućnost produženja sa pomoćnim
krakom dugim 12 metara, i dizalicom težine 500 tona sa teleskopskom granom od 14,7 do 56 metara.
Prilikom montaže koriste se i četiri pomoćne dizalice koje teže od 60 do 220 tona.
Svaki vjetroagregat sastoje se od tornja sa četiri segmenta dužine od 14 do 29 metara, gondole sa
glavčinom i tri lopatice. Ukupna težina segmenata tornja viša je od 211 tona, dok gondola i glavčina
teže 113 tona. Svaka pojedinačna lopatica duga je 55 metara i teška 11,5 tona.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh