BIZnews

Rezultati istraživanja: Polovina mladih u BiH pokrenula bi vlastiti biznis

Polovina mladih u Bosni i Hercegovini pokrenula bi vlastiti biznis kada bi za to imali uvjete, a njih 13 posto to je već uradilo, istaknuto je na okruglom stolu “Umrežavanjem do održivosti biznisa mladih poduzetnika”.

Papiri - Ilustracija/Faktor.ba

Na ovom skupu, održanom u organizaciji Instituta za razvoj mladih “KULT”, razmijenjena su iskustva i ideje mladih poduzetnika koji su pokrenuli i vode vlastiti biznis.

Voditeljica Odjela za ekonomski razvoj instituta “KULT” Ajka Rovčanin kazala je kako je okrugli stol dio inicijative “Networking Young Entrepreneurs” unutar projekta “EU4Business”, koji financiraju Evropska unija i njemačka vlada.

“Okrugli stol važan nam je kao platforma za dijalog s mladim poduzetnicima u BiH, ovaj put konkretno u Mostaru i šire, kako bismo razgovarali o svim izazovima s kojima se oni suočavaju u vođenju vlastitih biznisa. Naglasak je upravo na vođenju biznisa umjesto isključivo na poteškoćama u njihovom pokretanju”, kazala je Rovčanin.

Prema istraživanju Instituta za razvoj mladih “KULT” za 2021. godinu o stanju i potrebama mladih, provedenom na 3.000 ispitanika, 50 posto mladih ljudi voljno je pokrenuti vlastiti biznis, ali kažu da nemaju mogućnosti za to.

“S druge strane, 13 posto njih već je poduzelo neke aktivnosti na pokretanju vlastitog biznisa što je zaista ohrabrujući podatak. Ovi podaci govore nam da mlade ljude treba podržati i treba im pomoću u kretanju u poduzetnički svijet. Isto tako, pitali smo ih što im je potrebno, oko 50 posto njih kaže da je to financijska podrška, a na drugom mjestu, njih 16 posto kaže da im je potrebna stručna ili mentorska podrška u vođenju tih biznisa. U zadnjih nekoliko godina i od strane institucija vlasti, ali i nevladinog sektora imamo dosta programa kada je u pitanju podrška pokretanju biznisa mladih ljudi, ali ono što je potrebno su programi održivosti tih biznisa”, kazala je Rovčanin.

Dodaje kako prema istraživanjima KULT-a oko 70 posto biznisa opstane nakon prve godine poslovanja ako im se u toj godini poslovanja pruži potrebna podrška.

“Jako važno je ne ostaviti ih same nakon tog registriranja i pokretanja biznisa, nego im biti podrška na cijelom tom putu kada se krenu suočavati s poteškoćama da bi taj biznis zaista rastao, razvijao se i bio dugoročno održiv. Institucije vlasti su one koje sistemski trebaju rješavati ova pitanja i sve više prepoznavati potencijal mladih ljudi kako bi mogli biti pokretači poduzetničkih poduhvata, a samim tim i poslodavci”, istaknula je Rovčanin.

Mlada poduzetnica, direktorica kompanije “MAMA Media” Tajma Tanović Smajović govorila je o realizaciji svoje poslovne ideje.

“MAMA Media postoji godinu dana i bavi se organizacijom događaja. Teško je poslovati, imamo jako velike poreze i doprinose koje moramo plaćati odmah na početku tako da u samom startu svog biznisa osjetite te poteškoće, ali ono što je meni osobno jako pomoglo su “KULT” i slične institucije koje mladima pomažu da na tim počecima bolje i brže startaju, da osjećaju da nisu sami, a i ovaj današnji događaj jedna je od važnih tema baš za početak biznisa”, kazala je Tanović Smajović.

Mladima savjetuje da pobjede strah i upuste se u ovako nešto ako o tome razmišljaju.

“Ono što vam je najveća prepreka u životu je strah, kada ga pobijedite i krenete, kada napravite prvi korak onda sve ide bolje, tako da samo naprijed i hrabro, ne odustajte”, poručila je Tanović Smajović.

Julijana Mikulić Jurković iz Ureda gradonačelnika Čapljine govorila je o pomoći koju gradska uprava tog grada pruža malim poduzetnicima kroz projekt “Life”.

“U Čapljini za pokretanje vlastitog obrta potrebno vam je 50 maraka. Moram kazati da u jeku pandemije koronavirusa, kad su ljudi gubili poslove i kad smo općenito imali stravične brojke vezane za ostanke bez posla, u ovom gradu nije zabilježen gubitak poslova upravo zato što su se ljudi okrenuli pokretanju vlastitih, malih obrta, kao i pokretanju OPG-ova (obiteljska poljoprivredna gospodarstva). Tako je na primjer Čapljina prije četiri godine imala oko 206 OPG-ova, a danas ih ima preko dvije hiljade”, istaknula je Mikulić Jurković.

Mladi poduzetnici sa sudionicima su podijelili priče o svom poduzetničkom putu pri pokretanju biznisa, a poseban naglasak stavili su na izazove s kojima se sada susreću u vođenju tih biznisa i radu na njihovoj dugoročnoj održivosti.

Konstruktivnom dijalogu o tome kako unaprijediti poslovni ambijent za mlade ljude spremne na poduzetničke pothvate u BiH doprinijeli su i relevantni predstavnici institucija vlasti, akademskog, privrednog i nevladinog sektora.

S ciljem jačanja ekonomije BiH, “EU4Business” projekt Evropske unije potiče razvoj poduzetništva, izvozno orijentiranih sektora, turizma i poljoprivrede, kao i ruralni razvoj.

Projekt je vrijedan 16,1 milion eura, a zajednički ga finansiraju Evropska unija u iznosu od 15 miliona eura bespovratnih sredstava i Savezna Republika Njemačka u iznosu od 1,1 milion eura.

Projekt od aprila 2018. do marta 2022. godine zajednički provode Njemačka razvojna agencija (GIZ), Međunarodna radna organizacija (ILO) i UNDP, piše Raport.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh