BIZnews

Gordan Zovko – Connect.ba – Rad i upornost jesu važni, ali i u ovom poslu najvažnija je dobra komunikacija s klijentom (FOTO)

Iako utemeljena tek prije pet godina, Connect-Agencija za tržišne komunikacije iz Mostara ima mnogo duže iskustvo u grafičkom dizajnu, brendiranju i oglašavanju proizvoda. Koliko se ulaže u promociju proizvoda, pokušavaju li gospodarstvenici i u ovim kriznim vremenima brendirati svoje proizvode i tako ih učiniti prepoznatljivim i vidljivijim kupcima, samo su neka od pitanja o kojima smo razgovarali s Gordanom Zovkom, vlasnikom agencije Connect.

No image - Haber.ba


Goran Zovko (Foto: Haber.ba)

Imajući na umu s jedne strane veliku konkurenciju na tržištu, a s druge trenutnu gospodarsku krizu, postavlja se pitanje koliko je danas uopće važan dizajn proizvoda? Što on znači za potencijalnog kupca, a što za tvrtku?

Zasigurno je podjednako važan za obje strane. Zašto kao kupci kupujemo određene vrste mlijeka, sira, suhomesnatih proizvoda…Jer im vjerujemo, jer vjerujemo u njihovu ispravnost i kvalitetu, pogotovo jer je u trendu promoviranje zdravog načina života. Dizajn tih prehrambenih proizvoda upravo treba pokazati tu sigurnost i kvalitetu za kupce. S druge strane, dobar dizajn proizvoda je u funkciji uspješnog poslovanja tvrtke, on je ono što vas na tržištu diferencira u odnosu na proizvode konkurencije. Želite li pri tome proizvode distribuirati izvan BiH, onda nema dileme kako oni moraju dobro izgledati odnosno imati dobar dizajn.

Kako biste generalno opisali kvalitetu dizajna bh. proizvoda?

Morate znati kako je dizajn proizvoda samo jedan dio marketinškog spleta. Želite li stvoriti brand potrebno je da osmislite proizvod, promociju, distribuciju i dakako cijenu. Kod nas ima dobro dizajniranih proizvoda, ali sve to treba promatrati u širem kontekstu jer što vam znači dobar dizajn ako nemate dobru distribuciju ili niste konkurentni cijenom ili kvalitetom. Danas se mnogi razmeću riječju „brendiranje“, međutim stvaranje branda je jako složen proces. Naravno, nije nemoguć ali iziskuje veliku dozu ozbiljnosti i znanja. Iako proizvođači sve više shvaćaju značaj dizajna za uspješno poslovanje, susretao sam se i s onima koji očigledno još uvijek nisu prepoznali značaj marketinga uopće i što on za njih znači odnosno onih koji ga shvaćaju tek kao trenutni trend. Tako je bilo slučajeva da tajnice, uz dužno poštovanje njihovog posla, odlučuju o dizajnu i one su te koje će reći što valja ili ne valja. Želim reći da ponekad postoji problem nekompetentnosti s te strane…

Što je grafički dizajn uopće i što je njegov primarni zadatak?

Zadatak grafičkog dizajnera je da klijentu pomogne u razvoju proizvoda i osmišljavanju promocije. Grafički dizajn može biti jedan od čimbenika koji će kupce zainteresirati da sami od sebe pogledaju što im nudite. Konkretno, moj je posao da zamisli klijenta „prevedem” na jezik koji će razumjeti njegovi konzumenti – kupci. Ako dizajniram jednu etiketu za mliječni proizvod, moram stvoriti komunikaciju između tog proizvoda i konzumenata-kupca. S dobrim dizajnom naravno mora ići i dobara kvaliteta onoga što se nudi konzumentu jer niti najbolji dizajn neće prodati loš proizvod. Hoće u prvoj prodaji, ali pitanje je hoće li kupci ponoviti kupovinu…

U kojem smjeru ide grafički dizajn i oglašavanje u BiH?

Ne želim upotrijebiti riječ „kriza” jer je ona jedna konstanta koja predugo traje. Osobno sam svjedok nastajanja novih proizvoda i tvrtki koje su upravo u krizi vidjele svoju prednost. Kada je riječ o grafičkom dizajnu i oglašavanju stvari se, istina sporo, ali ipak pomiču u dobrom smjeru. Prije deset godina ljudi su smatrali kako se etiketa za vino može naći na Internetu i zalijepiti na bocu… Danas skoro da nemate proizvođača vina u Hercegovini koji ne vodi računa o svome brandu i izgledu ambalaže. Vrlo često ugodno se iznenadim koliko male tvrtke upravo u grafičkom dizajnu i oglašavanju vide mogućnost poboljšanja svojeg poslovanja. S druge strane, imate velike i trome sustave kojima je to skoro i nebitno, koje su uvjerene da se niti tržište niti navike kupaca nisu promijenile i koji misle da mogu živjeti od stare slave… Ono što posebno raduje svakako je činjenica da nam svakim danom dolazi sve više zahtjeva za dizajnom iz uvjetno kazano malih sredina.

Kakva su vaša iskustva, tko je poduzetniji na polju dizajna proizvoda i marketinga uopće – državne tvrtke ili…?

Stara poslovica kaže s kim si takav si ili u ovom slučaju onakav si kakvi su ti klijenti, a naši su svi klijenti izvrsni mali i srednji poduzetnici i hvala im na povjerenju. S tim nam je ljudima najdraže i najlakše raditi jer oni cijene svoj novac i točno znaju što im treba. Brendiranje je proces gdje se zna odakle stvari počinju i gdje završavaju. Ne može se dogoditi da stvari krenu u pogrešnom smjeru, jer se sve radi u etapama. Tek kada se završi jedna, kreće se u drugu… S druge strane, jako malo posla smo uradili s tzv. državnim tvrtkama. Kod njih se događaju neke stvari koje su svima poznate, ali se ne mijenjaju makar ne na bolje…

Tko su vaši klijenti?

Naši klijenti dolaze iz BiH, Hrvatske, Srbije, Francuske, Norveške, Engleske…. Naravno, klijenti ne dolaze iz Londona u Mostar jer nema potrebe, sve rješavamo preko Interneta. Mnogi su nas i našli na Internetu te putem istog stupili s nama u kontakt. Vjerujete mi da imamo klijenata s kojima se nismo niti vidjeli, ali sve funkcionira kao da su ovdje u Mostaru. Komunikacija, prezentacija, plaćanje… sve savršeno funkcionira. Ovim želim naglasiti da korištenje Interneta nije samo čitanje vijesti, morate sagledati stvari i s druge strane.

Spomenuli ste da se Vaša agencija bavi i web dizajnom i Internet oglašavanjem. Kakve su tu mogućnosti i što sve nudite?

Mogućnosti su ogromne. Neki su to prepoznali, neki još ne ali pitanje je samo vremena kada će to prepoznati. Primjerice, samo u BiH 2,5 milijuna ljudi ima pristup Internetu ili 60% stanovništva. Ili milijun i dvjesto tisuća Bosanaca i Hercegovaca ima profil na Facebooku… Radiju je kao javnom mediju trebalo četrdeset godina da dosegne 40 milijuna slušatelja, a Facebooku vjerovali ili ne samo dvije godine…To su potencijalni kupci kojima se vrlo jednostavno može promovirati dobro osmišljen proizvod. Agencija Connect će vam napraviti odličan vizualni identitet (logo), projektirati web stranice i promovirati vas na Internetu (Goolge, Facebook, LinkedIn, Twiter) i to će se garantirano odraziti na bolju prodaju vaših proizvoda.

Uspješni ste u svom poslu, a imate i već podosta iskustva. Što bi poručili svojim kolegama koji se žele baviti ovim poslom?

Upoznao sam jako mnogo talentiranih ljudi, ali talent je samo jedan mali dio uspjeha. Rad i upornost jesu važni, ali u ovom je poslu najvažnija dobra komunikacija s klijentom. To znači razumijevanje potreba klijenta i otvaranje mogućnosti da klijent aktivno sudjeluje u procesu stvaranja grafičkog dizajna proizvoda. Prezentacija onoga što radite i približavanje grafičkog dizajna na što jednostavniji način, također su putovi ka uspjehu. Iako ponekad grafički dizajneri daju sebi preveliki značaj, želim naglasiti kako naš posao i kreativnost jesu važni, ali ne i presudni. Samo kada se sve zajedno odradi čini jednu cjelinu i put ka dobrom proizvodu, brandu i promociji.

Hvala vam što ste izdvojili vrijeme za ovaj razgovor.

Hvala i vama na pruženoj prilici da se i sami predstavimo javnosti, ali i da u javnosti promoviramo značaj grafičkog dizajna i marketinga uopće. Svim vašim čitateljima stojimo na raspolaganju, ukoliko imaju bilo kakvih pitanja neka nam se obrate. Rado ćemo im pomoći u brandiranju i promociji njihovih proizvoda.

www.connect.ba

(haber.ba)


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh