BIZnews

Doslovno "muzu" kupce – Evo kako nas trgovci bezobrazno varaju!

Police trgovina sve su punije prozvoda u megalomanskoj ambalaži koja sugeriše da dobijate puno za malo novca. Iluzija traje dok ih kod kuće ne raspakujete i shvatite da je više toga završilo u smeću, nego u ostavi ili hladnjaku.

No image - Haber.ba

Advertisements


Kupovina (Foto: Ilustracija)

Što više atraktivnog pakiranja, bolja prodaja, naročito u prazničnim danima, kada sve kipti od šarenila. Tome svjedočite i sami, kada vam uobičajene proizvode nude u prazničnom pakiranju, ali po znatno višoj cijeni.

Jedna od najboljih scena u britanskoj božićnoj bajci ‘Zapravo ljubav’ iz 2003. jeste ona kada prodavač nakita (Rowan Atkinson) u elegantnoj robnoj kući kupcu (Alanu Rickmanu) uslužno pakira zlatni lančić s privjeskom, namijenjen uredskoj simpatiji. Dok kupac kipti nestrpljenjem, bojeći se da ga žena ne ulovi s prstima u zlatu, Atkinson izvodi cijelu predstavu, pakirajući nakit u raskošnu kutiju, a kutiju stavlja u golemu celofansku vrećicu, teatralno dodajući suhe latice cvijeća, štapiće cimeta i miris lavande, pa sve to veže ukrasnom vrpcom. Mali komadić nakita, golema ambalaža.

Primamljivija ambalaža, veća cijena

Ono što izvodi smiješni Atkinson, u trgovačkoj logici uopšte nije smiješno. Što više primamljive ambalaže, to bolja prodaja proizvoda, naročito u predprazničnim danima, kada sve kipti od šarenila. Malo napuhanih obećanja nikome ne škodi, osim vašemu džepu. Tome ste i sami svjedoci, kada vam uobičajene proizvode nude u specijalnom prazničkom omotu. Isti proizvod, drugo pakiranje i znatno viša cijena, pa se na policama evropskih trgovina nudi 250 grama čokoladica Merci upakovanih u kutiju zvjezdanog oblika, ali 50 posto skupljih od standardnog pakiranja.

U emisiji njemačke tv-kuće WDR o zaštiti potrošača, autorica Yvonne Willicks navodi mnoštvo trikova kojima proizvođači i trgovci neprimjetno muzu potrošača. Tako su Toffifee pralinice u prazničkom izdanju 43 posto skuplje nego obične. Četiri Raffaello kuglice 50 posto su skuplje u zvjezdanom pakiranju od obično zamotanih u celofan. Milkinih 100 grama mini-čokoladica u kartonu u obliku uskršnjeg zeca plaćate 78 posto više nego obično pakiranje. Malo keksića dobit ćete u velikoj limenoj kutiji sa sniježnim prizorima, sobovima i praporcima. Dječje igračke su redovno upakovane u goleme, šarene fantazije. U nekim pakiranjima sladoleda može se naći trostruko više praznog prostora od onoga koje zauzima sam sladoled. Kozmetička će vam industrija ponuditi specijalni poklon-paket u golemoj kartonskoj kutiji, na plastičnoj podlozi i s božićnom kuglicom po specijalnoj cijeni, a kad ga otvorite, u njemu ćete naći malu kremicu za ruke, običan deodoran i mali uski šal od poliestera koji vam ne treba. Što dobijate kupujući čokoladnog Djeda Mraza i uskršnjeg zeca? Puno zraka omeđenog tankom opnom od čokolade i staniola.

Velika pakiranja kriju puno zraka

Proizvođači inače vole prodavati zrak. Što ćete naći u velikoj kutiji kukuruznih pahuljica? Vrećicu pahuljica i puno lufta u koji bi stala još jedna vrećica. U napuhane vrećice čipsa također stane mnogo više. Prema nekim evropskim zakonima, dozvoljeno je prodavati 30 posto zraka, tj. proizvode u ambalaži s trećinom praznog prostora, a izuzetno veći postotak odnosi se na ambalažu za proizvode koji se ne mogu drukčije pakirati iz tehničkih i higijenskih razloga ili zbog standardiziranja dimenzija. U tu sivu zonu proizvođači mogu svašta utrpati; takve sitne prevare ionako su ‘sitni grijeh’, koji se malo kontroliše, a ko će sankcionisati proizvođača deterdženta, kada u njegovoj kutiji nađete 45.3 posto zraka? Samo vi svojom nekupnjom.

Police trgovina tako se sve više pune megalomanskim pakiranjem koje sugeriše da dobijate puno za malo novca. Sve dok kod kuće ne raspakujete kupljeno i shvatite da je više toga završilo u smeću, nego u ostavi ili zamrzivaču. Kao što Rowan Atkinson pakira zlatni lančić, kozmetička industrija pakira kremice – što manja staklenka, veća ambalaža, a neki to tumače činjenicom da ne mogu svi kupci zbog slaboga vida čitati sitna slova, te su velike kutijice izmišljene zbog njihove dobre informiranosti o proizvodu.

Do grla u smeću

Oni koji ne prodaju napumpane vrećice, prodaju staniol, stiropor, plastiku, celofan, lim, karton i kutije sa lažnim dnom. Trik je u tome da snizite količinu proizvoda, a pojačate ambalažu, jer većina kupaca to neće primjetiti, ako im ne dirate cijenu. Onog ko ne obraća pažnju na cijenu po kilogramu, lako je zavesti izgledom, pa ćete se nemalo iznenaditi kada od jednog domaćeg proizvođača suhomesnate robe kupite moćan vakumirani paket narezane slanine, no kada ga otvorite, shvatite da je slanina prozirna u svojoj tankoći, a između svake šnitice nalazi se debeli list nevidljive plastike. Da se slanina ne zalijepi.

(tportal)


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh