BIZnews

Svi vole Adidas: Znate li priču o Adiju Dassleru i tri crte koje su promijenile svijet?

Prije 116 godina rođen je Adi Dassler, osnivač jedne od najpoznatijih kompanija sportske oprema na svijetu. Naravno, riječi je o legendarnom Adidasu koji je i dan danas nezaobilazno ime u svakoj kolekciji.

Adi Dassler

Advertisements

Nezavisno od toga da li ste sportista, sneakerhead ili osoba koja tu i tamo zna obući tenisice, velika je vjerovatnoća da ste barem jednom u životu na nogama imali par adidaski, piše “Index“…

I koliko god se to činilo kao preuveličavanje jer ipak se, reći će neki, radi samo o tenisicama, Dasslerove tri crte promijenile su svijet.

Sve je započelo davne 1920., a prvobitna je ideja bila jednostavna – snabdijeti svakog sportistu najboljom mogućom opremom. Tada dvadesetogodišnji postolar u kuhinji svoje majke u porodičnom domu u Herzogenerauchu (Njemačka) napravio je prvi par cipela koristeći skromne materijale koji su mu tada bili dostupni.

Susret s Jessejem Owensom koji je sve promijenio

Adolf “Adi” Dassler nakon povratka s ratišta napravio je prvi par sportskih cipela, ali uprkos ambicijama malo je ko vjerovao da će skromni porodični biznis postati jedan od najpoznatijih brendova u svijetu.

Mladom Dassleru pomogao je njegov otac Christoph koji je radio u fabrici cipela i braća Zehleon koji su ručno proizvodili krampone za njegove cipele u svojoj kovačkoj radnji. 1. jula 1924., njegov stariji brat Rudolf Dassler pridružio se kompaniji koja je uskoro dobila i novo ime – Gebrüder Dassler Schuhfabrik (tvornica cipela braće Dassler).

Međutim, na prvi veliki uspjeh GDS-a morali su pričekati sve do ljetnih Olimpijskih igara 1936. kada je Dassler s kovčegom punim tenisica za trčanje iz Bavarije doputovao do olimpijskog sela i nagovorio američkog sprintera Jesseja Owensa da ih koristi i tako osigurao prvo spoznorstvo afroameričkom sportisti u historiji. Nakon što je Owens Amerima osigurao četiri zlatne medalje, njegov uspjeh osigurao je i odličnu reputaciju Dasslerovima, a ponude sportskih timova iz svih dijelova svijeta omogućile su braći da godišnje prodaju preko 200 hiljada pari tenisica.

Adidas i Puma

Uspjeh je potrajao sve do početka Drugog svjetskog rata.

Međutim, tada su se već pojavili i prvi problemi između Rudolfa i Adolfa, a sve je doživjelo kulminaciju tokom savezničkog bombardovanja 1943. Adi i njegova supruga dotrčali su do skloništa u kome je već bila Rudolfova porodica. Adi je samo kratko prokomentarisao: “Gadovi su se ponovno vratili”. Rudolf je to doživio kao kritiku njega i njegove porodice, a ne savezničke vojske i kada su ga američki vojnici uhapsili pod sumnjom da je član Waffen SS-a (što nije bio), bio je uvjeren da ga je otkucao upravo njegov brat Adi.

Naravno, u godinama prije rata oba brata pridružila su se Hitlerovim nacistima što je u to vrijeme bilo uobičajeno i na neki način neophodno jer malo je koja kompanija mogla uspjeti bez priklanjanja nacionalsocijalistima.

Nakon što je rat završio, američke sile koje su okupirale Njemačku, postale su jedan od velikih kupaca Dasselorovih cipela. Međutim, odnosi su postajali sve napetiji, a braća su 1947. odlučila da je vrijeme za rastanak.

Rudolf je osnovao novu tvrtku naziva Ruda (kasnije Puma), a Adi – Adidas AG.

Zbrisao im Jordan

Od samih početaka dvaju kompanija bilo je jasno da je Adi uspješniji, a jedan od ključnih razloga poslovne nadmoći bila je i svađa koju je Rudolf imao sa selektorom njemačke reprezentacije što je na kraju rezultovalo pojavljivanjem Adidasa na Svjetskom prvenstvu 1954. kada je Njemačka uprkos svim predviđanjima pobijedila Mađarsku. Upravo nakon te pobjede sve zemlje svijeta htjele su da i njihovi sportisti nose Adidas kopačke. I koliko god Puma bila kvalitetan brend, ta im je okolnost znatno usporila probijanje na svjetsko tržište.

Kopačke su oduvijek bile jedan od glavnih fokusa kompanije, a Adidas je i dan danas jedna od najprisutnijih kompanija na tržištu i snabdijevaju niz međunarodnih timova i klubova (Bayern Munchen, Real Madrid, Manchester United, Chelsea, Milan i Juventus, Argentina, Njemačka, Japan, Španjolska i Iran), a tokom godina potpisivali su unosne sponzorske ugovore s najvećim fudbalskim njuškama kao što su Messi, Zidane, Beckham, Robben, Bale, Pogba i Neuer.

U tenis su ušli šezdesetih godina prošlog vijeka, a jedna od ekskluziva, ona povezana sa Stanom Smithom, i dan danas spada među najpoznatije tenisice u historiji.

Doduše, bilo je tu i ogromnih pogrešaka. Bivši zaposlenik Adidasa prošle je godine podsjetio na veliki propust kompanije koja 1984. nije željela potpisati ugovor s Michaelom Jordanom. Nike je iskoristio priliku i stvorio brend koji je polučio nevjerovatan uspjeh i iako Jordan već godinama nije sportski aktivan, “jordanice” i dalje rasturaju.

Doduše, nešto slično dogodilo se Nikeu nakon što su izgubili Kanyea Westa koji je prešao u Adidas, i nezavisno od toga šta mnogi mislili o problematičnom pjevaču, stvorio je jedan od najvećih hypeova oko neke tenisice.

Tri crte

1949. Adidas je i službeno zaštitio legendarne tri crte, a zanimljivo je spomenuti da je finski brend Karhu Sports, koji je prije toga držao prava na spomenute tri crte, prava prodao 1951. za (današnjih) 1.600 eura i dvije boce viskija.

Popularni “Adidasov trolist” prvi se put pojavio 1971. i izabran je između čak stotinu predloženih ideja. Naravno, inspirisan je sa tri crte koje su se u tom trenutku pojavljivale na svoj njihovoj opremi, a logo je simbolizovao raznolikost brenda. Na odjeći i obući prvi se put pojavio 1972., a nakon toga je postao korporacijski simbol. Danas pak predstavlja njihovu kolekciju Originals.

Logo postaje i neizostavni dio pop kulture s posebnim naglaskom na hip-hoperima koji su još osamdesetih prigrlili brend zahvaljujući sponzorskom ugovoru koji su sa kompanijom potpisali tada mega popularni Run-DMC. Međutim, kasnije su im se pridružili i kompletni Def Jam, U2, Daft Punk, Jamiroquai, Noel i Liam Gallagher, Katy Perry, Korn, Snoop Dogg, Kanye West, Pharrell Williams, Missy Elliott, Rita Ora i brojni izvođači iz ostatka svijeta. Naravno, naglasak je i dalje na sportistima, a pokrivaju sve od fudbala preko skateboarda pa sve do cijelih nacionalnih reprezentacija na Olimpijskim igrama.

1997. simbol doživljava redizajn iako je sam logo nastao još 1990., a iza njega stoji Peter Moore koji je otkrio da logo predstavlja planinu koja simbolizuje prepreke s kojima se sportisti svakodnevno suočavaju.

Adi Dassler umro je 6. septembra 1978. u Herzogenaurachu u zapadnoj Njemačkoj, a na čelu uspješne kompanije od ove se godine nalazi Kasper Rørsted.


NAPOMENA: Video materijali objavljeni u ovom tekstu postavljeni su na globalnim internet servisima za javno i besplatno dijeljenje video materijala. Oni nisu vlasništvo portala Haber.ba i portal Haber.ba ne odgovara za njihov sadržaj i autorska prava.

Advertisements

Loading..
loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

Loading..
loading...

Advertisements

Na vrh