Mnogi tradicionalni proizvođači automobila morali su promijeniti svoje planove oko elektrifikacije jer se pokazalo da potražnja za njihovim e-vozilima nije onakva kakvoj su se nadali. O razlozima smo više puta pisali, a jedan od njih jest i činjenica da mnogi vozači i dalje nisu spremni platiti veliku sumu za automobil s električnim motorima, već ih prvenstveno privlače jeftiniji modeli.
Takvih modela trenutačno nema previše, što bi se kroz koju godinu trebalo promijeniti pa na tržištu možemo očekivati više modela cijene između 25 tisuća (možda čak i 20) i 30 tisuća eura. Da je strategija jeftinijih električnih automobila isplativa možemo vidjeti i na primjeru Volva. Ova je tvrtka u jesen prošle godine počela s proizvodnjom svog cjenovno najpovoljnijeg električnog automobila EX30, a posljednjeg dana rujna pohvalili su se kako su do sada proizveli već – 100 tisuća komada. Potražnja za ovim automobilom je velika i konstantna i za očekivati je da će brojke biti još bolje kada se pojavi na američkom tržištu, što bi trebalo biti sljedeće godine.
z Volva kažu kako je njihov automobila “mali, ali snažan” i “nova početna točka za njihov brend”, a usprkos kompaktnim dimenzijama, automobil dolazi s naprednim tehnološkim i sigurnosnim rješenjima. Na kineskom tržištu ovaj automobil stoji nešto više od 28 tisuća dolara, dok je na zapadnim tržištima ta cijena, naravno, veća. Na europskom tržištu može se nabaviti za manje od 40 tisuća eura, a ako se iskoriste poticaji ta cijena se približava cifri od 30 hiljada eura, prenosi n1.
Kolika je popularnost ovog vozila najbolje govori podatak Dataforcea da je u kolovozu ovo bio drugi najprodavaniji električni automobil na europskom tržištu. Veća potražnja vladala je samo za Teslinim Modelom Y.
Dok je broj registriranih električnih automobila na području Europske unije tijekom osmog mjeseca pao za skoro 45 posto, Volvo je u isto vrijeme zabilježio najveći rast – i to od čak 36 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije. Najvažnija karika tog rasta bio je upravo model EX30 čija je prodaja u Europi tijekom kolovoza premašila 6300 komada.
S obzirom na to da se ovaj automobil proizvodi u Kini, Volvo namjerava početi s njihovom proizvodnjom u belgijskoj tvornici u Gentu tako da se u SAD-u na njega ne bi primjenjivale povećane carine kao i na druge modele made in China piše Electrek