Aktuelno

Najbolja na minus 50: Nikad ne biste pogodili koja je marka auta najzastupljenija u Sibiru

Kako su rabljeni Japanci donijeli mobilnost u Sibir: za većinu modela koje tamo možete sresti nikad nismo čuli, ali postoji razlog

Nije lako biti vozač u Jakutiji, na Tajmiru i na Čukotki, započinje svoj tekst Anna Sorokina na portalu Russia Beyond, koji je vrlo zanimljiv jer detaljno objašnjava koje se marke automobila i zašto najviše koriste na samom istoku Rusije gdje temperature zimi dosežu i do minus 50 stepeni.

Kad već nije drugačije, čovjek se mora prilagoditi zadanim uvjetima, pa prema tome bira i tehnologuju dovoljno izdržljivu za prijevoz na najnižim mogućim temperaturama.

Žitelji mjesta poput Jakutska, Noriljska i Vorkute, ali i zapadnijih gradova poput Novosibirska ili Irkutska svoj automobilistički život žive kao ni jedni vozači drugdje u svijetu.

Jakutija je primjerice najveća i najhladnija regija Rusije gdje su na dva mjesta – u Ojmjakonu i Verhojansku – zabilježene temperature i do minus 70 Celzijevih stupnjeva, a u Jakutsku, glavnom gradu regije, minus 50 uobičajena je pojava tijekom zime, navodi Sorokina.

Ako ste se zapitali što se tamo najviše vozi zbog ledenih zimskih uvjeta i pomislili na neke goleme SUV-ove, terence ili vozila s više od četiri kotača, prevarili biste se!

Na cestama najistočnijih ruskih regija vidjet ćete većinom japanske, uglavnom starije modele karakteristične za japansko tržište s upravljačem na desnoj strani. Uvjerio se u to i potpisnik ovih redaka koji je Sibir “prokrstario” automobilom (u ljetnim mjesecima) i ostao u čudu.

Razlog: Japan je blizu pa se istok Rusije snabdijeva polovnjacima iz te zemlje najviše kroz luku Vladivostok gdje stiže velik broj brodova s tisućama isluženih automobila svih godišta, a cijene su vrlo pristupačne. To što je upravljač na desnoj, a ne lijevoj strani nema nikakve veze niti je prepreka pri registraciji.

Koji su modeli najpopularniji otkriva portal Drom koji je sastavio listu najprodavanijih automobila u Jakutiji. Analizirano je tržište od 2015. do 2020. godine. Ispostavilo se da tijekom cijelog tog perioda prvih pet mjesta zauzimaju različiti modeli japanske marke Toyota s volanom na desnoj strani, dok se u zapadnijim regijama Rusije tradicionalno ipak najbolje prodavala domaća Lada.

Tako je 2020. godine prvo mjesto zauzela malena Toyota Vitz (kod nas Yaris), a drugo Toyota Fielder (kod nas Corolla). Slijede ih sedani Toyota Allion i Premio te minivan Toyota Ipsum. Svi su se ti Toyota modeli pokazali dobrim u zimskim uvjetima, a uz to i ne troše mnogo, što je vrlo važno, budući da mnogi vozači u Jakutiji ne gase motor ponekad i po nekoliko tjedana, da se automobil “ne smrzne”.

Neki vlasnici su u aute naknadno ugradili Webasto koji grije motor i unutrašnjost automobila pa je život na minus 50 ipak podnošljiviji…

Pregledom modela automobila primjerice u Noriljsku (sjever Krasnojarskog kraja) gdje je teren osim što je hladan i vrlo negostoljubiv i tamo je daleko najzastupljenija Toyota i to s terenskim modelom Land Cruiser.

Slijede ga ruska Lada (najčešće novi model Vesta), pa Kia Rio, Hyundai Solaris i Nissan X-trail. Na Čukotki je slika voznog parka otprilike ista.

No ne voze se samo japanski automobil, ima dosta i kineskih, a ruski ponos na sjeveru Rusije brane suvremeni terenac UAZ Patriot, potom legendarni minibus ili kombi UAZ-452 (2206 “Buhanka”) koji se neizmijenjen proizvodi još od sovjetskog doba, prenosi autoklub.

Koriste ga službe hitne pomoći, policija, međugradski prijevoznici, prijevoznici tereta, privatnici i kompanije. Gotovo svi su prilagođeni ekstremnim zimskim uvjetima i nema konkurenciju po pitanju cijene – nov stoji poput gradske Kije Rio – milijun rublji, ili preračunato cca 21,500KM.

Popularan je i veći kombi, ili kamionet GAZ “Sobolj” koji također često koriste državne službe i prijevoznici kao i terenac UAZ-469, ili “Hunter” koji se neizmijenjen proizvodi već 51 godinu i vrlo je popularan.

Ono što je jednako svim automobilima u Sibiru je pogonsko gorivo. Riječ je isključivo o benzincima zbog poznatog problema smrzavanja dizela na niskim temperaturama. Pritom ih točiti i držati danima s upaljenim motorom nije neki problem jer je, posebno za naše pojmove, litra goriva jeftina – preračunato oko 1KM…


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh