Aktuelno

Da li će Njemačka zaista zabraniti “dizelaše”?

Upravni sud u njemačkom Leipzigu donosi ove sedmice odluku o mogućnosti zabrane saobraćaja vozilima sa dizel motorima koja bi mogla rezultirati zabranom saobraćaja za oko 15 miliona dizel automobila u većini njemačkih gradova.

Autoput - Ilustracija/Nezavisne.com

Advertisements

U četvrtak se odlučuje o gradovima Stuttgartu i Duesseldorfu, u kojima udruženje Njemačka pomoć okolišu (DUH) želi postići zabranu saobraćaja vozilima s dizel motorima koji su glavni uzročnici visoke koncentracije dušik-oksida u ovim gradovima, ali će se odluka primjenjivati i u ostalim pogođenim gradovima, piše “Index“…

Lokalni sudovi su u oba slučaja djelomično presudili u korist DUH-a, ali gradovi pred Upravnim sudom žele razjasniti pravnu osnovanost eventualne zabrane saobraćaja.

Ministar saobraćaja savezne pokrajine Baden-Wuerttemberg Winfried Hermann (Zeleni) za agenciju “AFP” objasnio je kako se radi o kompetencijama jer nije jasno na koji način jedna savezna pokrajina mora reagirovati u slučaju prekomjernog zagađenja zraka u gradovima.

“Nije jasno može li ona uvesti zabranu ili mora uvesti zabranu saobraćaja za dizel automobile”, objašnjava Hermann situaciju u kojoj ako sud odluči da gradovi mogu uvesti zabranu nije do kraja jasno šta to znači za pokrajine.

Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhoeffer smatra da su zabrane saobraćaja za sve automobile sa dizel motorom koji ne pripadaju zadnjoj generaciji neizbježne.

“Sve drugo bi značilo jasno kršenje osnovnog prava građana na zdrave životne uslove”, rekao je Dudenhoeffer.

Posmatrači ocjenjuju da politika neće dopustiti zabranu saobraćaja jer bi to u velikoj mjeri pogodilo ne samo građane, nego i mnoge manje i srednje poduzetnike čiji vozni park se isključivo sastoji od vozila s dizel motorima.

U slučaju da sud u Leipzigu odobri zabrane, moguć je i jači pritisak na automobilsku industriju za tehničkim promjenama na starijim “dizelašima”, što je industrija zbog ogromnih troškova dosad odbijala.

Na susretima političara i predstavnika automobilske industrije prošle godine je odlučeno da industrija preuzme troškove promjene softvera u pojedinim automobilima. Isto tako su planirane veće investicije u javni prijevoz. Organizacije za zaštitu okoliša su vladi na čelu s Angelom Merkel dosad predbacivali da previše izlazi u susret predstavnicima automobilske industrije, jednom od najvećih poslodavaca u zemlji.

Kao jedno od rješenja za zagađen zrak u njemačkim gradovima raspravlja se i o mogućnosti uvođenja besplatnog javnog prijevoza, što su gradovi odbacili zbog visokih troškova.


Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh