ODGOVORNOST! - #ostanikuci - #ostanidoma
Aktuelno

Fijasko Mustanga na testu sigurnosti

Među prvim modelima koji su u 2017. podvrgnuti testu od strane nezavisne organizacije EuroNCAP, koja se bavi ispitivanjem sigurnosti najnovijih modela automobila na evropskom tržištu, našao se Ford Mustang.

Ford Mustang - Nezavisne

Inače, Ford je 2015. odlučio da prvi put zvanično plasira svoj legendarni model u Evropi, nakon više od pola vijeka od lansiranja prve generacije Mustanga u SAD.

Automobil je u međuvremenu stigao u većinu evropskih zemalja, a početkom ove godine i na neizbježni EuroNCAP test sigurnosti, gdje se nije proslavio. Naime, rijetko se dešava da jedan model na ovom testu bude ocijenjen sa samo 2 zvjezdice. U posljednje tri godine, ovako loš rezultat ostvarila je samo još Lancia Ypsilon (2015.). Postavlja se pitanje šta je dovelo do toga da Mustang završi test sa svega 2 zvjezdice? Kada se pogledaju rezultati po oblastima, vidi se da je automobil samo na polju zaštite pješaka ocijenjen u rangu sa drugim modelima koji su testirani (imao je skor od 64%). Za bezbjednost odraslih putnika sakupio je 72 od mogućih 100 procenata, što nije toliko loše, ali je ispod prosjeka kada se pogledaju rezultati ostalih ispitivanih vozila, piše “B92“…

Oblasti u kojima je Mustang najgore prošao i koje su najveći uzrok ovako niske ocjene su sigurnost djece-putnika (samo 32%) i sigurnosni sistemi asistencije (svega 16%). U svom izvještaju EuroNCAP izražava “zabrinutost za sigurnost odraslih i djece-putnika u slučaju sudara”, kao i brigu zbog nedostatka bezbjednosne opreme “koja je uobičajena kod modela na evropskom tržištu”.

Konkretno, prilikom “kreš testova” registrovano je da se vazdušni jastuci vozača i suvozača “ne napušu u dovoljnoj mjeri da bi mogli da potpuno zaštite njihova tijela prilikom frontalnog sudara”. Kada su u pitanju zadnja sjedišta automobila, EuroNCAP zamjera Fordu nedostatak predzatezača sigurnosnih pojaseva, što može dovesti do toga da u slučaju sudara putnik sklizne nadole i doživi povrede u predjelu abdomena. Što se tiče sigurnosti djece, EuroNCAP navodi da prilikom bočnog sudara, glava djeteta-putnika nije bila potpuno zaštićena nakon aktiviranja vazdušne zavjese, te da je došla u kontakt sa enterijerom automobila.

Na kraju, najlošiji rezultat zabilježen je na polju elektronskih sistem asistencije koji svojim djelovanjem treba da doprinesu većoj sigurnosti vozača i putnika, ali i pješaka. EuroNCAP je zamjerio Fordu što u model za evropsko tržište nije ugradio neke sisteme koji su dostupni kupcima u Sjevernoj Americi, gdje je Mustang prošao sasvim dobro na tamošnjem, takođe veoma zahtjevnom “kreš testu”, koji sprovodi američki Institut za sigurnost na putevima (IIHS). Ako je nešto pozitivno u svemu ovome, Ford je EuroNCAP-u najavio da će od maja 2017, umjesto aktuelnog Mustanga koji je na evropskom tržištu od 2015. godine, u Evropi početi da prodaje unaprijeđenu verziju opremljenu nedostajućim sistemima asistencije.

Taj model imaće Pre Collision Assist sistem (sa funkcijama Pedestrian Detection, Forward Collision Warning i Autonomous Emergency Braking). Ove tehnologije upozoravaju vozača na mogući frontalni sudar ili prisustvo pješaka na kolovozu, a ako vozač ne reaguje, automobil automatski koči umjesto njega. Takođe, Ford će model za evropsko tržište od sredine 2017. opremiti i uređajem sa upozorenjem na eventualno neželjeno napuštanje saobraćajne trake kojom se vozilo kreće (Lane Keeping Aid). U kojoj mjeri će najavljena poboljšanja dorpinijeti da EuroNCAP koriguje zaključak o sigurnosti Mustanga, saznaćemo kada unaprijeđena verzija stigne na njihov test.

U nastavku možete pogledati video sa januarskog “kreš testa” Forda Mustanga:


NAPOMENA: Video materijali objavljeni u ovom tekstu postavljeni su na globalnim internet servisima za javno i besplatno dijeljenje video materijala. Oni nisu vlasništvo portala Haber.ba i portal Haber.ba ne odgovara za njihov sadržaj i autorska prava.

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
loading...
Loading..
Na vrh