BiH

Inkluzija: Bolna tačka bh. obrazovnog sistema

O ovoj temi se u BiH govori već punih 14 godina. Učinjeno je mnogo, ali brzopleto i nepromišljeno pa se sada uočavaju veliki propusti.

Djeca, roditelji, nastavnici pa i same škole u konačnici suočavaju se sa velikim problemima, a razlog je nepostojanja pravilnika o inkluziji u kojem bi se jasno definisali standardi za sve učesnike obrazovnog procesa.

Advertisements

“S djecom sa poteškoćama u razvoju ne bi trebala raditi samo jedna osoba, odgajatelj ili nastavnik, već bi se trebala i morala ispoštovati i zakonska odredba Zakona o radu predškolskih ustanova i Zakona o osnovnom i srednjem odgoju i obrazovanju koji u jednom od svojih članova propisuje ulazak asistenata u nastavu i rad sa djecom”, potvrđeno je  iz Udruženja pedagoga KS…

Veliki problem je neadekvatna edukacija nastavnog kadra koji, realno gledano nije osposobljen za rad sa takvom djecom. Ovi problemi mogli bi se prevazići angažovanjem specijalnih asistenata u nastavi što bi značilo zapošljavanje novog kadra, ali i dodatna izdvajanja novaca za provođenje inkluzivne nastave. Zapošljavanjima asistenata oštro se protive u resornom Ministarstvu obrazovanja pa su škole u ovom procesu prepuštene same sebi i organizaciju nastave u skladu sa vlastitim sposobnostima i mogućnostima.

“Kada je u pitanju inkluzivna nastava odmah je fokus na zapošljavanju asistenata, to nema ni za zapadu. Treba raditi na edukaciji postojećeg kadra, da se na fakultetima uvede program koji podrazumijeva rad s djecom s poteškoćama. Imamo pet koraka do zapošljavanja asistenata. Planiramo da napravimo strateški dokument za inkluzivnu nastavu koji bi trebao da ponudi najbolja rješenja. Do tada nam je alternativa angažman pripravnika koji već rade s djecom koja uglavnom imaju motoričke probleme pa ne mogu da se kreću i imaju lakše intelektualne poteškoće. Svakom vrtiću koji nas je nazvao preko nevladinih organizacija smo našli pripravnika”, izjavio je novinarima u Sarajevu Elvir Kazazović, ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS.

I roditelji su važna karika u obrazovnom procesu, u suštini najviše posla oni snose jer je sistem najviše odgovornosti prebacio na njih. Ova djeca se ne percipiraju kao djeca sa poteškoćama nego samo kao teškoća.

Na području sarajevskog kantona u primjeni je program EDUS koji predviđa specijalan rad sa djecom koja imaju poteškoće u razvoju. Zbog dosta dobre organizacije i funkcionisanja ovog programa, evidentirano je i nekoliko slučajeva preseljenja iz porodica iz  drugih krajeva u BiH na područje Kantona Sarajevo. Iz resornog ministartva obrazovanja tvrde i da je neophodno raditi na dodeatnoj edukaciji postojećeg kadra ali i na organizaciji specijalnih studijskih smjerova na visokoobrazovnim institucijama.

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh