Zdravlje |

Dugovječnost

Bilo bi dobro gladovati svaki drugi dan

Grupa američkih naučnika tvrdi da izgladnjivanje koje provodimo svaki drugi dan ima izuzetno dobar efekat na tjelesnu težinu, rad mozga i dugovječnost.

Veličina slova: Smanji slova Povećaj slova
Gladovanje

Naučnici iz američkog National Institutes for Aging (NIA) svoje istraživanje zasnivaju na eksperimentu sa životinjama koje su dobivale tek toliko kalorija da ostanu na životu. Na kraju su živjele dvostruko duže nego druge životinje.

Ovakva prehrana testirana je i na ljudima, kojima je, čini se, zaštitila srce, cirkulaciju i mozak od staračkih bolesti, poput Alzheimerove.

'Restriktivni unos kalorija štiti mozak i krvotok od bolesti koje se javljaju u starosti. Postite li svaki drugi dan, aktivira se stanični odgovor na stres', kaže Mark Mattson, šef laboratorija za neuroznanost na NIA-u te profesor neuroznanosti na Univerzitetu John Hopkins u Baltimoreu.

Višestruke koristi

I miševi koji su hranjeni na ovaj način bili su osjetljiviji na inzulin, pa su ga trebali u manjim količinama nego drugi miševi. Visok nivo hormona inzulina obično je povezan sa manjom snagom moždanih funkcija te većim rizikom od dijabetesa.

Profesor Mattson tvrdi da je uspoređujući mozak miševa koji su uzimali kalorijski smanjenu prehranu i kalorijski bogatu prehranu uvidio da post poboljšava funkciju moždanih sinapsa zbog čega postaju otporniji na stres.

Prijašnja istraživanja su pokazala da par dana gladovanja može pomoći i u borbi protiv raka.

Stručnjaci su ovaj efekat opisali kao ponašanje slično onome koje se javlja kod životinja tokom hibernacije, odnosno zimskog sna.

(magazin)
  • Pošalji e-mailom Pošalji e-mailom

Facebook komentari

NAPOMENA:
Upisani komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Haber.ba. Molimo posjetioce da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Internet portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja.
Homepage.ba - moj prozor u internet svijet