BIZnews

Ne nasjedajte na trgovačke trikove: Komercijalnu garanciju nudi trgovac, a zakonsku garanciju nudi država

Trgovci često negativno reaguju na reklamaciju proizvoda zaboravljajući pritom da je ona osnovno pravo svakog potrošača.

U posljednje vrijeme bilježe se česti slučajevi reklamacije proizvoda od strane potrošača. Nerijetko se radi o proizvodu kojem je istekao rok trajanja ili je pak oštećen. Trgovci često negativno reaguju na reklamaciju proizvoda zaboravljajući pritom da je ona osnovno pravo svakog potrošača.

Advertisements

“Reklamacija na proizvod jako je važna jer je to prvi korak zaštite potrošača. Međutim, postoji dosta problema na terenu u slučajevima kada trgovci nisu informisani, kada se zakon ne poštuje i kada inspekcija ne izlazi na teren”, pojasnio je Marin Bago predsjednik mostarskog udruženja “Futura“.

Trgovci, pa i sami potrošači zanemaruju činjenicu i da Zakon o zaštiti potrošača djeluje kroz komercijalnu garanciju, koju nudi trgovac i zakonsku garanciju koju nudi država, piše “Haber.ba“…

“U slučaju da se  potrošač pozove na komercijalnu garanciju potrošač ima pravo servisirati proizvod, dobiti novi ili drugi proizvod za istu vrijednost, a kada je zakonska garancija u pitanju potrošač može tražiti i povrat novca”, pojašnjava Bago napominjući da zakonska garancija traje dvije godine dok komercijalna garancija ovisi o trgovcu.

Često se ove dvije garancije isprepliću čime trgovci vješto obmanjuju javnost. Npr. u slučaju da kupite proizvod sa garancijom do dvije godine, to je i vremenski rok garancije na koju vam država daje pravo, stoga trgovac i nema nekog udjela u njenom osiguranju. Na ovaj trgovački trik najčešće nasjedaju kupci tehničkih uređaja.

Kako bi izbjegli svaki vid trgovačke manipulacije kupaca, uslovljene nepoznavanjem potrošačkih prava, potrošačima se, zbog lične koristi, preporučuje detaljnija analiza Zakona o zaštiti potrošača FBiH.

Nije na odmet znati i da je prvi i osnovni korak kod reklamacije da se kupac pismeno obratiti trgovcu, a potom i tržišnoj inspekciji ili pak ombudsmanu za zaštoti potrošača. Veliku korist mogu pružiti i udruženja za zaštitu potrošača kojih je u BiH sve više.

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...
Na vrh
javascript hit counter