Aktuelno

Šta je EGR ventil i kako da znate ako ne radi kako treba

EGR ventil je dio na automobilima koji smanjuje sadržaj kancerogenog CO2 u ispušnom sistemu pa je obavezan za norme Euro 5 i Euro 6.

EGR ventil - Nezavisne

Ali, kao i sve savremene komponente sklon je problemima. Vlasnici automobila s benzinskim motorima uglavnom neće niti znati za njega, dok je u slučaju automobila s dizel motorom situacija dijametralno suprotna pa su česta začepljenja. Prvi EGR ventili (Exhaust Gas Recirculation) bili su prilično grubi, a pojavili su se još krajem 60-ih godina prošlog vijeka, dok je iskorak prema masovnoj upotrebi napravio Chrysler 1973. godine, kad je uspio stvoriti optimalnu radnu temperaturu, piše “Autopress“…

Advertisements

Kad je ispravan, EGR ventil smanjuje nivo CO2 u ispuhu za čak 30 posto pa je stoga jasno kako je savremeni dizelaš nezamisliv bez njega. Njegov rad zasniva se na povratu dijela ispušnih gasova nazad u cilindre. Količina ispušnih gasova koja se vraća kod benzinskih motora iznosi 20, a kod dizel 60 posto, dok se u praznom hodu kod obje verzije motora povrat isključuje.

Smrt za EGR ventil su česte vožnje na kratkim relacijama. One vode ka sigurnom začepljenju, a ne koristi mu ni neredovno održavanje motora, a posebno je osjetljiv za zanemarivanje intervala izmjene ulja. Ako je elektromagnetski sklop, koji na osnovu informacija iz ECU-a otvara ventil, ispravan onda je gotovo sigurno riječ o začepljenju pa ga je potrebno demontirati i očistiti.

Neki vozači znali su problemu doskakati na način da jednostavno uklone EGR ventil pa bi na taj način istovremeno i povećali snagu motora za nekoliko postotaka, ali problem se javlja na tehničkom pregledu, jer je s takvim automobilom nemoguće proći eko test. Dobro je znati da EGR ventil radi različito kod benzinskih i dizel motora. Kod benzinaca je EGR ventil potpuno zatvoren u praznom hodu pa se polako otvara povećanjem snage motora, dok je kod dizelaša proces suprotan.

Na praznom hodu je potpuno otvoren, a povećanjem snage motora EGR ventil se zatvara.

Najčešći simptomi začepljenog EGR ventila su:

  • Nemiran rad motora u praznom hodu
  • Smanjena raspoloživa snaga motora
  • Motor radi u Safe modu
  • Motor podrhtava u radu
  • Povećana potrošnja goriva
  • Povećana količina dima iz ispušnog sustava
  • Ispušni plinovi ulaze u prostor motora
  • Aktiviran indikator (lampica)

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh
javascript hit counter