Aktuelno

Ove greške prave čak i najiskusniji vozači: Nikada nemojte držati ruku na mjenjaču dok vozite!

Ako bismo bili potpuno iskreni, priznali bismo da nam se svim kao vozačima potkrade jedna ili druga greška. U nekim slučajevima, mi čak nismo ni svjesni da ih pravimo. Ipak, činjenica je da greške u vožnji mogu da dovedu ne samo do kvarova na automobilu već i do ugrožavanja i naših, ali i života ostalih učesnika u saobraćaju.

Ilustracija - Alternativa-za-vas.com

Pogledajte u čemu to skoro svi griješimo.

Advertisements

1. Nepravilno sjedenje

2009. godine, studija u Njemačkoj – zemlji autoputeva, utvrdila je da oko 75% vozača sjedi nepravilno za volanom. Ovo dovodi do bola u leđima i napetosti mišića, a u slučaju saobraćajne nezgode kada se oslobodi vazdušni jastuk, može da izazove ozbiljne povrede. Vodite računa o visini sjedišta, tako da vam oči budu otprilike na istom nivou kao sredina šoferšajbne, a da lako možete da čitate instrument tablu. Vozači bi trebalo da sjede zadnjicom što bliže naslonu, tako da im koljena nisu potpuno ispružena kada pritiskaju pedale. Uvijek bi trebalo da sjedite uspravno, tako da vam ramena budu u kontaktu sa naslonom dok upravljate volanom, piše “JUMagazin“…

2. Ruka na mjenjaču

Konstantan pritisak desne ruke na mjenjač može da dovede do oštećenja ležaja i prevremenog habanja, naročito kod klasičnih mjenjača. Uostalom, obje ruke bi trebalo da držite na volanu.

3. Stopalo na kvačilu

Neki ljudi odmaraju stopalo na kvačilu dok je crveno svjetlo na semaforu, ostavaljajući auto u prvoj brzini da bi brže krenuli kada se semafor promjeni. Stalan pritisak ne oštećuje direktno kvačilo, već cilindar kvačila koji nije dizajniran da izdrži takav konstantan pritisak. Ako se on polomi, cijelo kvačilo mora da se mijenja.

4. Upravljanje bez kretanja

Nekada je nemoguće izbjeći okretanje volana dok auto miruje, naročito na uskim parking mjestima, ali ipak bi volan trebalo da okrećete dok je auto bar u blagom pomjeranju, jer je opterećenje na komponentama servo-upravljača izuzetno visoko kada se auto ne kreće. Ono može da dovede do ozbiljnog oštećenja upravljačkog sistema, koje će skupo da vas košta.

5. Kočenje nizbrdo

Ako blago, ali konstantno pritiskate kočnicu na nizbrdici, preoptereti ćete diskove i kočne pločice, pa će se kao rezultat toga brže pregrijati i pohabati. Umjesto toga, pritiskajte kočnicu rjeđe, ali jače, što će joj dati vremena da se ohladi dok automobil ide nizbrdo.

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh