Aktuelno

Na današnji dan prestala proizvodnja legendarnog “Spačeka”

Citroën 2CV, Spaček, “žaba”, jedan od najpoznatijih automobila u historiji.

Citroen 2cv6 - Citroen

Na današnji dan prije 27 godina – 27. jula 1990. – sa trake u portugalskom Mangualdeu izašao je posljednji Citroën Deux Chevaux (“dvije konjske snage”).

Advertisements

A sve je počelo još ‘30-ih godina prošlog vijeka u vrijeme nacionalnih zanosa u Evropi, kada se forsira motorizovanje širokih narodnih masa: U Italiji nastaje Fiat Topolino, a Ferdinand Porsche, na zahtjev Hitlera, predstavlja prototip Volkswagenove “bube”, piše “Radio Sarajevo“…

Kao francuski odgovor zamišljeno je jednostavno Citroënovo vozilo koje je trebalo razvijati brzinu od 60 km/h, prevesti dva putnika, vreću krompira tešku 50 kilograma (ili balon vina), a da pri tom ne troši više od tri litra goriva na 100 kilometara.

Napravljeno je 250 prototipova projekta TPV (tres petite voiture – vrlo malo vozilo), kada je odlučeno da se svi primjerci unište kako ne bi pali u ruke njemačkih vojnika.

Po oslobođenju Francuske Citroën je donio odluku o početku proizvodnje malo izmijenjenog TPV-a. Umjesto motora s vodenim hlađenjem, odabran je zračno hlađeni 2-cilindraš zapremine 375 kubika i snage devet “konja” koji je pomoću 4-stepenog mjenjača pokretao prednje točkove.

Citroën 2CV predstavljen je 7. oktobra 1948. na sajmu automobila u Parizu, ali nije izazvao pretjerano oduševljenje javnosti. Satirični Le Canard enchaîné opisao je 2CV kao “konzervu za besplatni smještaj četiri sardine”.

Ali, kupci su sjajno prihvatili novi model, a vjetrar u leđa dao je i Citroën predstavljanjem dostavne verzije 1951. godine.

Uslijedio je slavni život automobila koji je u skoro u svakoj zemlji, pored zvaničnog, dobio je još jedan naziv: U Njemačkoj su ga zvali “patka”, u Norveškoj “gvozdeni krevet”, u Španiji “žaba”, u bivšoj Jugoslaviji Spaček.

Zahvaljujući pogonu u slovenskom Kopru, i bivša Jugoslavija se našla među zemljama u kojima je izrađivan Citroën 2CV.

Tokom više od četiri decenije Spaček je minimalno dizajnerski dotjerivan, čuveni 2-cilindrični bokser je narastao na 602 ccm (29 KS), a slavu legendarnog automobila nije narušila ni modernija Citroën Dyane predstavljena 1967. godine.

Završni račun pokazao je da je u periodu od 1949. do 1990. godine napravljeno 5.114.966 primjeraka, od čega 3,868 miliona 4-vratne putničke verzije, 1,246 miliona dostavnjaka i 694 primjerka raritetne Sahare s dva motora i pogonom 4×4.

Proizvodnja Spačeka je ugašena, ali kult legendarnog automobila i dalje održavaju fanatični sljedbenici i vozači “žabe”, organizovani u brojnim udruženjima vlasnika, koji se često okupljaju širom svijeta, pa i na našim prostorima.

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...

Advertisements

Na vrh