Aktuelno

Ukoliko vaš automobil ima ovu funkciju, idealna ste meta za kradljivce

Sve više novih automobila, pa čak i onih iz najpovoljnije gradske klase, ima keyless (eng. bez ključa) funkciju ulaska u vozilo.

Ilustracija - Thinkstock

Dakle da biste otvorili vrata ključ ne morate vaditi iz džepa već sistem u autu radijskim signalom traži od ključa kod za otvaranje vrata, piše “Večernji“…

Advertisements

Kada ga dobije, dovoljno je dodirnuti kvaku da se vrata otključaju. Najčešće keyless funkcija dolazi uz pokretanje motora pritiskom tipke, za što također ključ nije potreban.

Za keyless sistem bitno je da je ključ u neposrednoj blizini vozila jer signal ima domet od samo jednog metra. Ako je tako, ključ će poslati automobilu kod za otvaranje, a u suprotnom će automobil ostati zaključan.

Iako je ovaj sistem praktičan, jer olakšava otvaranje automobila vlasniku, najveći njemački autoklub ADAC upozorava da je keyless sistem postao idealan za lopove koji kradu vozila i da se u Njemačkoj bilježe sve brojnije i češće krađe automobila zbog toga. Istovremeno je njemački automobilski magazin Autobild testirao zaštitu pojedinih automobila s keyless funkcijom uz porazne rezultate zaštite od krađe za automobilsku industriju.

Naime, lopovi kod automobila s keyless funkcijom samo moraju nekako zaobići ograničenje u dometu signala produžavanjem radijskog dometa. Vlasnik automobila s ključem ne mora uopće biti u blizini automobila već može biti i stotinama metara daleko od vozila. Tako na primjer, kriminalac može sjediti za susjednim stolom u kafiću, hakirati ga i uz pomoć produživača dometa poslati signal do automobila.

Druga je mogućnost da kriminalci hakiraju ključ koji se nalazi u stanu ili kući vlasnika automobila. Najriskantnije je ako je ključ blizu vrata, prozora ili tankih zidova građevine. Lopovi pomoću alata za produživanje signal hakiraju i šalju automobilu, a tada je dovoljno samo rukom otvoriti vrata automobila i pokrenuti automobil tipkom. Kako je pokazalo istraživanje Autobilda, fabrička zaštita je uglavnom slaba pa se vlasnici vozila moraju okrenuti naknadnoj ugradnji.

Advertisements

loading...

Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...

Advertisements

loading...
Na vrh
javascript hit counter